zaterdag 29 juni 2013

29 juni 2013: ik ben jarig

Vandaag ben ik jarig en Femke heeft gisteren alvast een chocoladetaart gemaakt. Zelf is ze vandaag al vroeg vertrokken naar Dennis om van daaruit naar Brekken te rijden. Daar stapt Mel ook in de auto en rijden ze naar Östersund om een hond op te halen.

Peter en ik zijn om een uur of half negen beneden en Peter heeft jammer genoeg weer erg veel last van zijn rug.
Hij zit wat bij de computer, loopt wat rond en kijkt wat naar de Tour de France. Misschien de weerslag van gisteren , toen hebben we nl. het gras gemaaid en misschien heeft hij een verkeerde houding gehad.
Zelf ben ik cake's gaan bakken , slagroom gaan kloppen, gehaktballetjes gemaakt enz enz. Tussendoor nog een was gedraaid, gestofzuigd, wc gepoetst, kortom een kleine voorjaars schoonmaak.
Mickey is niet lekker , wil niet eten en ligt alleen maar te slapen. Met Freya nog in mijn gedachten ben ik er als de kippen bij om Mickey met een spuitje water te geven. Gelukkig laat ze dit toe en slikt ze het ook in.
Tegen zessen zetten we Sindre en Mickey boven, samen met kattenbak en eten en drinken. Nana ligt al lekker buiten. Nog even douchen en dan zijn we klaar voor het feestje.



Hopelijk plaats genoeg voor allemaal
Even later komen Remco, Eleonie en kids binnen, gevolgd door Matjo, Tino en Loreena. Colinda had dugnad in Tolga en kon helaas niet meekomen. Daarna kwamen Nico en Ineke en Tonny,Miranda,Maan en Ylva. Even later gevolgd door Jan en Inger en daarna kwamen Hein en Daniëlle. Femke was er om half negen en tegen negenen kwam ook Dennis. Lekkere volle bak dus. De kleintjes vermaakte zich met de play mobil terwijl Ylva helemaal blij met Nana ging wandelen. Het was zelfbediening en dat bevalt goed moet ik zeggen. Je hebt nu zelf ook de mogelijkheid om met iedereen te praten , in plaats van rond te rennen als een kip zonder kop. Ik ben goed verwend in ieder geval. Vrijdag was er al een kaart van Astrid en Peter en consorten en vanmorgen vroeg had Femke ook al een kaart voor mij.Later ook nog een kaartje van Jan en Inger.
Ook waren er veel  bloemetjes , mooie witte kommen met home erop, shampoo en conditioner in reisformaat, een foto van Julia in een mooi lijstje en  twee mooie Røros aardewerk bekertjes. Het Røros aardewerk vinden Peter en ik erg mooi en dit is misschien het begin van meer. (Eerst echter sparen denk ik).


Ook waren er heel veel facebook-berichtjes, mailtjes , sms-jes en een telefoontje van Astrid. Jhon en Nienke hebben ook nog gebeld en daar gaan we morgen mee skypen.
Aleida kon niet komen want die zat in Nederland en Theo en Yvonne hebben het (gelukkig voor hun) erg druk op Malmplassen. Die zien we dus , net als Colinda, gewoon een ander keertje.

1 opmerking:

  1. Leuk idee, die kommen als bloempot! Ze zijn echt multi-inzetbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen