dinsdag 2 december 2014

Onderzoeken

Zondag 30 november wordt ik om 18.30 uur door Taxi Trude opgehaald en naar het station in Tolga gebracht. Daar neem ik om 19.08 uur de rein naar Trondheim. De trein zit bijna helemaal vol maar dat is geen probleem. We hebben hier nl. plaatsbewijzen , dus een gereserveerde stoel. Het is maar goed dat de machinist de treinstations opnoemt want als het zo donker is en men niet zo bekend is met die plaatsen dan zou je gauw te ver reizen. Ik stap netjes bij Mariënborg uit, het treinstation bij St. Olavs hospital , en ben dan in tien minuten bij het patiëntenhotel. Ik krijg mijn sleutelkaart en kan dan naar kamer 107. Daar eerst de code opgevraagd van het internet en dan met Peter geskyped. Daarna lekker naar bed.

Maandagmorgen eerst een blad met ontbijt gehaald en op mijn kamer gezet, want ik moet nuchter zijn voor het onderzoek.


Daarna naar het gastrosenteret voor mijn ct scan. Ik moet eerst op een kleine twintig minuten een liter water drinken en dan wordt ik binnen geroepen. Ik krijg alvast een naaldje in mijn arm en kan dan gaan liggen.De rest gaat ook erg voorspoedig( je kon wel goed voelen dat je warm werd zodra ze de contrastvloeistof inspoten) en ik ben dan ook om 11.00 uur weer terug op mijn kamer. Lekker ontbijten en daarna Trondheim in. Niet erg gezellig in je eentje , maar wel geprobeerd om overal even te kijken.

In het kenniscenter van St. Olav kwam ik deze muzikanten tegen

Kremmertorget

Warme chocolade met taart bij Jordbærpike



Feestverlichting


Foto gemaakt vanaf de brug, richting het hospitaal
Na een maaltijdsalade en een dessert te hebben gegeten skypen we nog even, kijk ik nog wat televisie , lees daarna nog wat en dan is het weer tijd om te slapen.

Dinsdag weer eerst een ontbijt gehaald ( ook voor dit onderzoek moet ik nuchter zijn) en daarna weer naar het gastrosenteret. Deze keer krijg ik barium te drinken en wordt er telkens een foto gemaakt. Na dit onderzoek terug naar het hotel , wat gegeten en gedronken en daarna wachten op mijn afspraak bij Dr. Mårvik. Iets later dan gepland krijg ik te horen dat alles goed is en dat ik volgend jaar een nieuwe oproep krijg.

Ik ben mooi op tijd bij de bus van de Helseekspress ( vertrek om 15.00 uur) die me terug brengt naar Røros (aankomst 17.30 uur), Tesamen met ongeveer twintig andere rijden we in het donker (het is in Trondheim best wel eerder donker dan hier) de E6 op. Hier en daar gaat er iemand uit maar de meesten gaan helemaal mee naar Røros. Daar staat voor mij een taxibus te wachten die me naar huis brengt. Om 18.30 uur ben ik weer thuis na 48 uur weg geweest te zijn.

Even later staat Ann Helen de overbuurvrouw voor de deur om naar de adventsmøte van de Bygdekvinnelaget te gaan bij Inger. Best wel gezellig maar ik ben toch blij als ik tegen 22.30 uur weer thuis ben. Nog even napraten en het pakket open maken dat Nienke en Jhon ons opgestuurd hebben. Naast mijn bestelde slippers zitten er allerlei lekkere dingen in en ook twee mooie tekeningen voor opa en oma van Yore.
Dan is het tijd om lekker naar bed te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten