zondag 28 december 2014

Juletrefest

Zaterdag ben ik naar Fjelltun geweest om mee te helpen met het voorbereiden van het Juletrefest. Op het laatste moment was me gevraagd of ik mee wilde helpen op de dag zelf, maar vrijdag werd ook gevraagd of ik kon helpen versieren. Vrijwillig verplichte dugnad, maar wel leuk hoor.

De boom staat klaar
Zondag heeft Peter mij om 11.00 weggebracht zodat ik mee kon helpen met de rest.
Tegen 12.00 kwamen de eerste mensen en een kwartiertje later konden we beginnen. Het was niet erg druk maar wel gezellig. Allereerst hebben we gløgg geserveerd.  Na wat gezongen te hebben werd er een quiz gehouden, met o.a. de vragen wat de namen van onze varkens waren geweest en wat voor ras de varkens hadden die we nu hebben.
De namen varieerde van piggie 1, 2 en 3 tot Ingrid en Peter. Bij het ras stonden antwoorden als marsipangris (marsepein varken) en Julegris (Kerstvarkens).
Daarna werd er rondom de Kerstboom gelopen en gedanst en toen was het tijd om te eten. Iedereen was gevraagd om eten mee te brengen en dat hadden we op een grote tafel in het restaurant weggezet.
Er was ook koffie,thee,warme chocolademelk en sap.
Monica en ik zijn daarna loten gaan verkopen en dat verliep bijzonder goed aangezien we voor ruim 3.000 kroner verkocht hebben.
Na het eten werd er nogmaals rondom de boom gegaan en daarna was het tijd voor de trekking.












Toen alles was afgelopen hebben we  nog opgeruimd en gepoetst. Peter was zo lief om ook mee te helpen, en zo als bekend vele handen maken licht werk.
Daarna zijn we weer naar huis gegaan en konden we nog genieten van een lekkere rustige zondagavond.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten