dinsdag 8 januari 2013

Omsorgstunet i Tolga Verzorgingstehuis in Tolga

Omdat we toch ook graag iets meer dan boter op ons brood wilden hebben, besloot ik om begin december te solliciteren bij het verzorgingstehuis in Tolga. Ik had nl. gehoord dat men op zoek was naar mensen die als oproepkracht wilden komen werken.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van Berit Flatgård van het omsorgstunet die mij vroeg of ik nog steeds interesse had om te komen werken bij hun. Natuurlijk had ik dat en zodoende had ik afgelopen maandag om 10.00 uur een afspraak met haar. Na een en ander doorgesproken te hebben en een rondleiding bij de omsorgsboligen (aanleunwoningen) te hebben gehad is de beslissing gevallen.
Ik krijg een opplæring van twee dagen bij de aanleunwoningen en twee dagen in het verzorgingstehuis zelf. Eventueel nog met Liv Jordmoen een dag meedraaien met de thuiszorg. Daarna kan ik opgeroepen worden als invalkracht.

Vandaag ben ik dus tegen kwart voor zeven naar Tolga gereden om om 07.30 uur te kunnen beginnen met dag 1. Na een kop koffie en het doorspreken van de dag kreeg ik werkkleding en een kastje aangewezen. Daarna begonnen met het inwerken. Meegelopen met Bente Guri Eide Aasheim. Heel verschillende dingen gedaan, van uit bed halen, naar wc helpen en wassen, tot helpen met eten en wegbrengen naar pedicure en kapper. Heel veel bekenden gezien, er werkten vandaag nl. heel veel vrouwen uit Kåsa en Øversjødalen in/bij het omsorgstunet.
Anna Maj , Maricel Victoria, Bjørg, Inger en Kari Grete. We misten dus alleen Liv.
Om 15.15 uur was ik klaar en ben ik terug gereden naar Øversjødalen.
Daar eerst mijn werkervaring gedeeld met Peter en Femke, niet over de mensen zelf natuurlijk, dit i.v.m. de getekende zwijgplicht, en daarna nog wat werk voor VGBE gedaan.

Daarna heeft Femke voor het eten gezorgd: een lekkere pastaschotel. Peter is tegen half acht naar de volleybal gegaan  en ik kan zometeen lekker op de bank gaan hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten