woensdag 28 december 2011

Juletrefest 28-12-2011



Eind november werd mij gevraagd of ik kon meehelpen met het Juletrefest in Øversjødalen. Aangezien we thuis zouden zijn heb ik ja gezegd, niet wetende dat ik dus gelijk in het comitee zou belanden. En dat terwijl ik nog nooit zo'n feest had bijgewoond, laat staan dat ik wist wat er zou moeten gebeuren. Ach ja, het ging vanzelf. Tijdens de møte bij Gunn Hege Jordmoen ( op 13-12-2011) werd alles besproken en kreeg ik de opdracht om de affiches te maken en te zorgen dat die op bepaalde plekken werden opgehangen. Bjørn Olav Andersen diende voor een kerstboom te zorgen en Gunn Hege zou zorgen voor de boodschappen. Ter plekke werd ook gebeld met Jens Nygård met de vraag of hij, samen met de zweedse Jens, voor de muzikale omlijsting wilde zorgen. Dat wilde hij graag dus de møte was snel afgelopen.
Peter heeft de affiches gemaakt en deze hebben we de 14e meegenomen naar het Samfunnshus. Daar hebben we er eentje opgehangen en de rest hebben we meegegeven aan diverse anderen met het verzoek deze in Kåsa, Holøyen etc op te hangen.
Op 27 december moesten we om 14.00 uur in het samfunnshus zijn. Daar hebben we alles klaar gezet voor de volgende dag. Kerstboom opgetuigd en andere versiering opgehangen.


We kregen toen ook te horen dat we als leden van het comitee ook cadeautjes mee moesten nemen omdat er en loterij zou zijn.
De 28e moest ik om 11.00 uur present zijn en toen heb ik met van alles en nog wat geholpen.
Van lampen vervangen en koffie zetten tot chocolademelk inschenken, opruimen en afwassen.
Om 12.00 uur liep het aardig vol en toen kon het beginnen. Er werd gedanst rondom de kerstboom en er werden allerlei kerstliedjes gezongen.



Daarna was het tijd voor het eten (door eenieder zelf meegebracht en op een grote tafel uitgestald)  en het drinken van de zelfgemaakte chocolademelk.( Door Iren Nitrøen gemaakt van 20 liter melk, 2 pakken cacao, 2 pakken suiker, 3 plakken chocolade en vanillesuiker).



Nadat al dit lekkers was verorberd gingen de meesten terug naar de zaal en toen werden de lootjes verkocht. De trekking werd verricht olv Bjørn Olav. Daarna kwamen er nog nissen langs die wat lekker bij zich hadden voor de kinderen.


Hierna werd er nog wat nagebabbeld en was het feestje ten einde.
De leden van het comitee hebben alles nog opgeruimd en daarna konden we naar huis om nog eens lekker na te genieten van een hele leuke middag.

Met dank aan het gehele comitee:
Gunn Hege Jordmoen ; Ola P. Søndmør ; Bjørn Olav Andersen ; Esten Nygård ; Iren Nitrøen en ikzelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten