dinsdag 20 december 2011

Van alles wat

Dinsdag 13 december met de taxi naar Tolga voor een bezoek aan de tandarts. Dit keer voor het vernieuwen en repareren van een vulling. Het begon al goed aangezien de afzuiger niet werkte. Dit werd gelukkig gauw gerepareerd waardoor het vullen toch door kon gaan. Na een half uurtje stopte de tandarts ermee en met een nieuwe afspraak voor 2 januari 2012 in mijn tas stond ik weer buiten. Na eerst betaald te hebben natuurlijk. Het is best wel prijzig maar je tanden moet je goed onderhouden, dus is goed zo.
Daarna naar de assistente van de huisarts met de vraag of ze bloed kon prikken om te kijken of de waardes van mijn schildklier nog goed zijn. Stom van mij maar aangezien ik die ochtend mijn medicijnen daarvoor had ingenomen kon ze nu niet prikken. Dus een afspraak gemaakt voor vrijdag.
Op woensdag naar de huisarts in Tolga aangezien Peter weer veel last had van zijn rechtervoet. Op mijn vraag aan de assistente of ze bij dan nu bloed kon prikken ward gelukkig postitief geantwoord. Scheelt me een ritje op vrijdag. De huisarts in opleiding heeft Peter een zwaardere dosis voorgeschreven en de medicijnen hebben we gelijk opgehaald in Tynset.
Dit was voor mij een soort van vuurdoop aangezien ik voor het eerst weer op besneeuwde wegen heb gereden. Daar bij komt dat er ook een soort van sneeuwstorm was, dus tel uit je winst. Gelukkig alles goed gegaan.
Deze middag, 14-12-2011, heeft onze nicht Jilles van Gastel, haar phd gehaal bij universiteit van Wageningen. We hebben het afgelopen vrijdag nog kunnen zien via de gemaakte opnames. Nogmaals van harte gefeliciteerd.
Zij gaat nu terug naar Chili waar ze gaat samen wonen met Gustavo de Wit. Veel geluk samen.
Op zaterdag zijn Femke en ik naar Tynset gereden en hebben boodschappen gedaan. Waren niet al te laat thuis en hebben lekker broodjes gegeten en 's-middags naar Eclips gekeken.
Op zondag zijn Peter en ik een rondje Øversjødalen gelopen, ongeveer een uurtje. Was net iets te veel van het goede voor Peter, dus pootje omhoog en koelen.
We hebben 's-avonds lekker ribbe gegeten, zie foto.

Voor het tafeldekken hadden we hulp van onze twee katten.

Op maandag weer begonnen met werken en nu is het dinsdagavond. Het is nu -19.8 graden.

Hieronder een paar foto's van onze kerstversiering.



Tevens een paar foto's die Peter vanmiddag gemaakt heeft hier.









Ivm grote problemen met eidsiva, onze netwerkaanbieder, ben ik nu dit bericht aan het plaatsen met mobilt bredbånd van telenor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten