woensdag 3 september 2014

Fritidskontakt

Na de vakantie ben ik weer opgestart met mijn uurtjes met Astrid Øien.
Zij zijn een weekje naar Montenegro geweest, maar helaas weet Astrid daar bijna niets meer van.
Ze heeft er wel een flinke verkoudheid van overgehouden, maar voelt zich verder gelukkig wel goed.

Woensdag 20 augustus hebben we samen kringle gebakken en daarna natuurlijk geproefd. Ook kreeg ik een stuk mee naar huis. Heerlijk. Ik heb nu het recept en kan het zelf ook gaan maken.

Woensdag 27 augustus hebben we samen rips , oftewel rode bessen , geplukt. Ze heeft een aantal struiken staan in de tuin en die zaten boordevol. Stoeltje erbij en plukken maar. Wel een jasje aan voor de wind, maar verder lekker buiten zijn. Daarna samen koffie drinken met nog een stukje kringle erbij.

Woensdag 3 september gaan we samen på tur, en natuurlijk mag de hond Rex ook mee. Het eerste stukje is al bekend maar daarna wordt het voor mij een geheel nieuwe route. Eerst over een grusweg en daarna een tractorpad. Het staat vol met tyttebæren ( cranberries), blåbæren (bosbessen) en sop (paddenstoelen). Het is heerlijk weer en ontzettend mooi. We genieten volop.
Onderstaande foto's zijn genomen met mijn gsm.







Volop tyttebæren

Rex in het water

Hier moeten we stoppen i.v.m. ons schoeisel



Een van de hutjes aan het Stor Tallsjoen

Stor Tallsjoen


Hier kan men dus grillen en genieten van het uitzicht



Een begroeid rotsblok





Ons paadje

Astrid met Rex gaan voorop


Bouwsel zonder toestemming. Schande zegt Astrid


Een grote hut



Evan wat drinken





Als we terug thuis zijn drinken we nog een kop koffie en na op de kalender te hebben geschreven dat ik volgende week weer kom ( en afhankelijk van het weer gaan we bessen plukken) , vertrek ik waar naar Kåsa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten