vrijdag 26 september 2014

Sneeuw , sykehjem , kippenhok en Vidarheim

Maandagmorgen ligt er weer de eerste sneeuw op de toppen van de bergen.

Woensdag eerst gewerkt in Vidarheim en daarna naar Astrid, die zich gelukkig weer een stuk beter voelde. Na een paar koppen koffie rijden we naar het sykehjem alwaar Astrid een vriendin wil opzoeken. Eerst naar de Coop voor een zak Twist en dan lever ik gelijk mijn uurstaten in bij de gemeente.
Kjellfridd , de vriendin van Astrid, is na een ziekenhuisopname nu opgenomen in het bejaardenhuis. Ze is erg blij met ons bezoek en met de Twist. We drinken een kop koffie, snoepen wat en we bekijken foto's van de bruiloft van haar kleindochter. Deze is in Schotland getrouwd en dat is wel toeval vind ik zelf.
Daarna haal ik gelijk het varkensvoer op en breng ik Astrid naar huis alvorens zelf weer naar huis te rijden.

Die avond gaan we wederom niet naar Øversjødalen aangezien het kouder wordt en het kippenhok afgemaakt moet worden. Beer gaat gezellig mee en heeft er totaal geen problemen mee.

Donderdag is het VGBE-dag en zijn we lekker aan het tekenen.
Natuurlijk moet Beer ook uitgelaten worden en dan is het fototijd.











Jammer dat hij bewogen is. Volgende keer beter.

Beer in de grote wereld
De elgjakt is weer begonnen vandaag en het jachteam van Bill heeft er al twee geschoten.Beer moet dus ook hier kennis mee maken.






Dan is het weer tijd voor het kippenhok.



Ik wil helpen baas.





Beer in het leghok
Vrijdag eerst naar Tolga Bil om na te laten kijken waarom de ruitensproeier niet werkt. Blijkt toch een nieuw motortje in te moeten, dus over anderhalve week terugkomen.
Daarna varkensvoer halen bij Strand Unicorn en dan naar Vidarheim. Als ik daar klaar ben nog even boodschappen doen bij de Coop en dan naar het Sykehjem. Daar hebben ze zoveel varkensvoer dat ik het niet kan dragen maar gebruik moet maken van het karretje.

Thuis eerst nog wat mailtjes nakijken en tekenen, daarna de varkens eten en drinken gegeven.
De kippen zijn vandaag binnen gebleven vanwege de harde wind, dus dat is binnen eieren rapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten