woensdag 15 januari 2014

Kommunebolig, røntgenfoto en pakket uit Nederland

Maandag 13 januari ben ik met een buitentemperatuur van -29 naar Tolga gereden. Daar aangekomen was het zelfs nog kouder en wees de thermometer -33 aan. De auto dus aan laten staan toen ik het gemeentehuis in ben gegaan om de receptioniste op te halen die mij mijn werk van vandaag zou laten zien. Nadat ze zichzelf nog warmer had aangekleed dan ze al was, zijn we in de auto gestapt en naar een gemeentewoning gereden die ik schoon zou moeten maken. Het zou gaan om een ingangspartij, een hal, een trap naar boven en daar een overloop. Alles moest een goede beurt hebben, ook de plafonds en de muren.  We zijn daarna terug gereden naar het gemeentehuis alwaar ik van Eli allerlei spullen mee heb gekregen om te kunnen poetsen. Het was een hele klus, meer dan ik in eerste instantie gedacht had. Tegen half drie was ik zover dat alles klaar was en teruggebracht was naar het gemeentehuis. Daarna terug naar huis en ik moet zeggen, geheel uitgeput. De verkoudheid is erger geworden en heel mijn lijf doet zeer. Gelukkig hoef ik dinsdag niet buitenshuis te werken en kan dus wat langer blijven liggen.

Woensdag 15 januari gaan Peter,Femke en ik naar Tynset, alwaar Peter een røntgenfoto moet laten maken van zijn slokdarm. Hij moet contrastvloeistof drinken en daarna worden er meerdere foto's gemaakt.Na een kleine twintig minuten is hij klaar en gaan we richting het huis van familie van Dijk. Linda woont nog in Nederland samen met haar twee kinderen en haar man is nu alvast in Noorwegen om een en ander voor te bereiden. Hij zal 1 februari beginnen met zijn nieuwe baan bij de bakker in Tynset. We treffen alleen de schoonvader en na even gepraat te hebben rijden we verder naar Vingelen om de administratie weg te brengen. Daarna naar Nico en Ineke die gisteren terug zijn gekomen uit Nederland. Zij zijn zo lief geweest om het schilderij en de leistenen plaat die ik geerfd heb meen naar Noorwegen te nemen. Rinus en Ria hebben het goed ingepakt en hadden er tevens een paar hele leuke cadeautjes bij ingepakt. Astrid heeft het naar Oosterhout gebracht, naar de zus van Ineke.
Nico en Ineke hebben tevens boodschappen gedaan in Nederland en we hebben nu sinds enkele jaren weer joppiesaus in onze koelkast.

Schilderij even weggezet voor de foto

Leistenen plaat even weggezet voor de foto

Hele leuke cadeautjes van Ria en Rinus
Femke is tegen half vier naar Glåmos gereden, naar Mel en Nigel. Wij zijn 's-avonds niet maar het samfunnshus gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten