vrijdag 20 december 2013

Weekje poetsen

Afgelopen maandagmorgen liep hier al vroeg de wekker af zodat ik om half zeven in de morgen kon beginnen met poetsen in het kommunehus in Tolga. Gewapend met de sleutel die ik had gekregen kon ik de toegangsdeur openen en kon ik aan het werk. Het was rustig tot een uur of acht want toen kwamen de anderen binnen. Tegen tienen was ik klaar en ben ik terug gereden naar huis.
Dinsdag ben ik met de schoolbus naar Tolga gegaan omdat Peter en Femke met Nana naar Drevsjø waren.

Wachtend op de bus terwijl de maan schijnt
De terugweg heb ik in de nieuwe taxi van Ellen Anne Tollan gezeten. Daarna, net als als in de ochtend, glibberend de oprit afgelopen. Ik had gelukkig wel brodders onder mijn schoenen zitten. Weet het Nederlandse woord niet, maar het zijn spikes net zoals bij de autobanden.Het is hier rond de nul graden en het is een spiegeltje.

Woensdag weer zelf gereden en om kwart over zes aan het werk. Tegen half tien kreeg ik een telefoontje van de chauffeur van de Isbilen die mij vertelde dat hij achter de stal stond en niet omhoog kon komen met de auto. Dus even naar huis gebeld zodat ze de spullen bij hem konden ophalen. Toen ik klaar was met werken even bij de kapper langs om een afspraak te maken en daarna langs Hein en Daniëlle om Peter zijn handschoenen op te halen, die hij zaterdag had laten liggen bij Marit Gilleberg, Zij was zo vriendelijk om ze bij Hein in de brievenbus te leggen zodat hij ze mee naar Tolga kon nemen. Na een kop koffie en een praatje weer terug naar huis gereden.

Donderdags niet aan het werk bij de gemeente maar , zoals enkele weken geleden al afgesproken, aan de Julevask bij Astrid en Steinar. Hun dochter, Heidi, had mij gecontact en zodoende was ik tegen negen uur bij hun huis. Ik werd ontvangen met koffie en zoals lachend werd gezegd, zelfgebakken kake van de Europris. Ze hadden de planten al van de vensterbanken afgehaald en ook andere dingen van de kastjes. Na de koffie dus aan de slag om de kamer, gang en badkamer spic en span te maken voor Kerst. Heidi kwam ook nog even langs en vroeg mij of ik støttekontakt zou willen worden voor haar moeder. Dat wilde ik wel en nu zal ze dat gaan regelen en mij op de hoogte houden. Na nog meer koffie en eigen gebakken fyrstekake en syrruptynnkake de rest afgemaakt.
Tegen half twee was ik klaar en kreeg ik een mooie Kerstster van twee tevreden mensen. Na een hand van Steinar en twee kussen van Astrid ben ik naar Daniëlle gereden. Zij was alleen, Hein was gaan jagen en had Nora mee. Ik had foto's bij van mijn vader en moeder en van de vader en moeder van Peter en die worden straks ingescand, iets verkleind en ingelijst.
De uitslag van het bloed is nu ook binnen. De medicijnen voor mijn schildklier hoeven niet aangepast te worden maar ik heb wel een tekort aan vitamine D en daar krijg ik nu medicijnen voor. Over drie maanden terugkomen terug naar de dokter voor een nieuwe bloedproef.

Vandaag, vrijdag, was ik al weer vroeg in Tolga en was ik om half een klaar. Ik weet nu ook hoe je de rol van de handdoekenautomaat moet vervangen, na er van de week problemen mee te hebben gehad. De wachtmeester heeft me ermee geholpen.

Alle beesten weer op de bank in de bibliotheek

Er is me vandaag ook gevraagd of ik een gemeentewoning wil schoonmaken aangezien er een nieuwe bewoner in komt. Afspraak gemaakt voor 13 januari 2014.
Daarna op de koffie bij Nico en Ineke, lekker even uitgerust en gekletst en daarna weer naar huis.

Daar was de post langs geweest met een pakketje van Nienke en Jhon waarin een aantal lekkere dingen zaten zoals: kruidnootjes, pepernoten,speculaas en chocoladeletters. Hartstikke bedankt daarvoor.






1 opmerking:

  1. Hoi mam, fijn dat het pakketje is aangekomen.
    Geniet er lekker van.
    Dikke poen xxx
    Nienke, Jhon en Yore

    BeantwoordenVerwijderen