vrijdag 6 december 2013

Duur dagje

Donderdag 5 december heeft Peter om 11.00 uur een afspraak bij de dokter in Tolga alwaar hij aangeeft dat het de laatste paar dagen weer achteruit gaat. Weer meer moeite met eten en drinken en heel veel slijm hoesten, vooral 's-nachts. De arts besluit om hem dezelfde medicijnen voor te schrijven als die hij kreeg toen hij uit het ziekenhuis werd ontslagen: tegen schimmelinfectie dus.Over een week terugkomen en dan kijken we weer verder.

Daarna doorgereden naar Tynset alwaar ik een afspraak heb om mijn ogen te laten controleren bij de opticiën. Dit duurt al met al een kleine drie kwartier en dan krijg ik te horen dat mijn ene oog, het linker, dominant is over mijn rechteroog. Altijd al gedacht !!!!
Hierdoor moet mijn rechteroog zich extra inspannen en dat heeft ook gevolgen voor mijn nekspieren. Hierdoor kan het zijn dat ik dus de laatste tijd weer meer hoofdpijn heb.
Enfin, worden dus nieuwe glazen en omdat mijn montuur al enige jaren oud is, ook een nieuw montuur.
Dan weet je dus, dat wordt penning zestien, en inderdaad het zal een bedrag tegen de 9.000 kronen zijn.
Oftewel omgerekend een kleine € 1.075,00 , een heel leuk kerstcadeautje dus maar niet heus.

Dan op naar de apotheek om de medicijnen van Peter op te halen en daar krijgen we de tweede financiële verrassing van vandaag. De medicijnen worden niet vergoed en dan kost dat geintje bijna 1.600 kroner of bijna € 200,00. Maar gezondheid gaat voor alles en is nu het belangrijkste.

We gaan dan daarna maar wat drinken bij de Domus om het te laten zakken alvorens terug te rijden naar huis. Het is inmiddels goed gaan sneeuwen en het zicht is beperkt. Vanuit Tolga naar Kåsa wordt het nog slechter en gaat het ook steeds meer waaien. Alles gaat gelukkig goed en zelfs de oprit naar ons huis weten we te overwinnen. We stappen uit in een laag van ongeveer 30 cm nieuw gevallen sneeuw.
Even later komt Erik de sneeuw weer opruimen.

Hier wat foto's van vrijdagochtend nadat Erik , ook vanochtend , de sneeuw weer had opgeruimd.





Twee paar kattenogen voor het raam en Nana buiten.

Sindre liggend voor het raam, Nana onderuit gezakt en Peter te zien in de voordeurruit.
Rechts de krans die ik van Daniëlle heb gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten