woensdag 10 oktober 2012

Modem en noorderlicht

Afgelopen maandag was het weer tijd om het bloed van Peter na te laten kijken en ik ben meegegaan omdat ik de laatste paar maanden last had van mijn linkerduim/muis van de hand. Aangezien het de laatste twee weken steeds erger werd en de pijn ook doorstraalde naar elleboog en schouder besloot ik afgelopen week om ook maar eens een afspraak bij de dokter te maken.
Aangezien het ook mogelijk was om een griepspuit te halen was het voor noorse begrippen erg druk bij de dokter. Na de griepspuit moest men ook nog eens twintig minuten wachten om te kijken of er geen nare bijwerkingen waren. Kortom, de wachtkamer zat vol.
Peter werd gelijk geholpen en daarna kon ik bij de turnuslege terecht. Zij heeft alles aangehoord en bekeken en zou daarna overleg gaan plegen met de andere dokter. Ik zou dan worden gebeld. Heb het ook nog over de spatader in mijn linker knieholte gehad. Daar doen ze nu niets aan, alleen als ik meer klachten krijg moet ik terugkomen. Ook hebben ze nog wat buisjes bloed afgenomen om te kijken of verder alles nog in orde is met mij.
Daarna doorgereden naar Tynset om een en ander te halen. Een tube lijm voor de kachel , een nieuwe microfoon ingebouwd in een webcam, een kop koffie bij de Domus gedronken samen met Ola en Tove, boodschappen bij de Europris en de Kiwi. Daar werd ik gebeld door de turnuslege met de vraag of ik een testje wilde doen. Daarna vertelse ze dat ze dachten aan een carpaaltunnelsyndroom en dat ze me door zouden sturen naar de neuroloog in Tynset. Even afwachten dus nu.
Daarna terug naar huis en alles opgeruimd. Mailtjes bekeken en ingeboekt.

Dinsdagochtend werden we wakker in een besneeuwde wereld. Het heeft de hele dag een beetje gesneeuwd, maar de grassprieten staken er nog doorheen.
Gelijk gebeld naar Eidsiva omdat maandagavond laat het modem het had begeven. Zij stelde voor om een nieuwe te kopen bij expert,elkjøp of euronics. Navraag bij Dennis leerde dat het verstandiger was om hem bij Eidsiva te bestellen, dan wisten we zeker dat hij compibel was met Eidsiva radiobreedband. Dat hebben we dus gedaan en als we geluk hebben komt hij donderdag met de post.
Gelukkig hebben we nu ook mobilt bredbånd en kunnen we, natuurlijk tegen een extra kostenpost aangezien we een weekeinde/avond abonnement hebben, onze werken gewoon versturen en ontvangen.

Dinsdagavond gingen we tegen twaalven naar buiten met Nana en bij het teruglopen naar huis zagen we een lichtschijnsel wat overging in een enorm prachtig Noorderlicht. Het blijft een fantastisch gezicht om dat te zien. Een dansend gordijn met mooie kleurtinten.


                              Vandaag, woensdag, is het prachtig weer met mooie vergezichten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten