woensdag 10 oktober 2012

Mailtje van Yore op 10-10-2012


Onderstaand berichtje ontvingen wij van onze kleinzoon Yore. Omdat ik het zo mooi geschreven vindt, wil ik het julie niet onthouden. Overigens: met toestemming van Nienke en Jhon.


 


Lieve opa en oma,
Ik heb mama gevraagd of ze jullie weer een berichtje wilde sturen van mij, want ik heb jullie zoveel te vertellen! Gisteren was ik alweer 2 maandjes oud, en ik heb al weer een heleboel dingen geleerd. Soms is het zo veel, dat ik er wel eens een beetje moe en angstig van word. Het liefste ben ik dan de hele tijd bij papa of mama, dan klem ik me als een klein aapje aan ze vast. Mama en papa fluisteren dan lieve woordjes tegen mij, en soms lukt het me dan zelfs om zo in slaap te vallen!
 
Vandaag had ik ook weer een beetje zo´n dag. Vannacht ben ik wat meer wakker geweest dan normaal, en was ik een beetje overstuur. Ik was al vroeg wakker en was erg overstuur, want ik had een beetje eng gedroomd. Mama probeerde me rustig te krijgen, maar ik was echt een beetje bang, en moest heel erg huilen. Daardoor raakte mama een beetje overstuur, want het lukte haar niet om me op mijn gemak te krijgen, maar toen mama eventjes een luchtje is gaan happen buiten en daarna terug kwam, ben ik weer lekker tegen haar aan gekropen en was ik zo rustig. Eigenlijk wilden papa en mama me vandaag weer laten wegen, maar ik was de hele ochtend nog wat hangerig, en kon niet in slaap komen.
Pas tegen 12 uur, toen ik net mijn flesje op had en ik weer lekker tegen mama aan was gekropen, dommelde ik in, en toen besloten papa en mama dat ze me liever wilden laten slapen, zodat ik weer een beetje op rust kon komen. Ik heb heerlijk tegen mama´s borstkas aan geslapen, en ik werd pas tegen 14:00 h. wakker. Toen papa en mama me een schone luier om hadden gedaan en me mijn jasje en schoentjes aan hadden gedaan, zijn we naar de winkel gegaan, want papa en mama moesten nog boodschappen doen voor het avondeten.
En dat vond ik helemaal niet erg, want ik vind het heel erg leuk om naar de winkel te gaan!
Papa legt me dan wel in de wagen, maar zodra we in de winkel zijn, ben ik weer het liefste bij papa of mama, zodat ik om me heen kan kijken.
Het liefste hang ik dan lekker tegen mama aan, want mama weet precies wat ik wil! Mama gaat dan langs de schappen zodat ik goed kan kijken wat ze allemaal hebben. Ik zeg haar welke kant ik op wil, want favoriet zijn de rekken waar ze allemaal verschillende kleurtjes hebben staan. Ik kijk dan welke kleuren er allemaal zijn, en papa, en soms ook opa, hobbelen dan maar lekker achter ons aan. Ik wijs ze de weg wel hoor zodat ze niet verdwalen!
Toen we terug thuis waren, heb ik eerst weer lekker een flesje leeg gedronken, en daarna ben ik lekker in mijn bedje gaan slapen. Ik heb daar een rond ding staan waar allemaal mooie geluidjes uit komen, en daar word ik lekker rustig van en dan val ik zo in slaap, leuk he?
Toen ik wakker werd ben ik lekker op mijn babygym gaan liggen. Dat is een mooie ronde mat, met erboven allemaal leuke figuurtjes. Ik probeer dan met mijn handjes bij de figuurtjes te komen, en als ik heel erg goed mijn best doe, lukt het me! Soms word ik een beetje boos als het me niet lukt, en dan moedigen papa en mama me aan, zodat ik het toch nog eens probeer, en dan lukt het me meestal wel, goed he? Ik begin dan te lachen en mama en papa beginnen dan met mij mee te lachen. Volgens mij zijn ze wel erg trots op mij hoor, tenminste als ik ze eens stiekem naar ze kijk, dan zie ik ze heel trots glimlachen, en in hun ogen zie ik dan kleine schitteringen. Maar dat moeten jullie niet verder vertellen he!
´s Avonds vind ik trouwens altijd wel heel erg leuk. Weten jullie waarom?
Als ik mijn flesje om 20:00 h. heb gehad, dan ga ik met papa of mama naar mijn kamertje, en dan word ik lekker gemasseerd en ingesmeerd met een zalfje. De eerste keer vond ik het een beetje eng, maar nu niet meer hoor, want die zalf is goed voor mijn huidje zegt mama. En ze heeft gelijk hoor! Sinds ik met die zalf word ingesmeerd, is mijn huidje minder droog, en voelt het wat zachter aan, lekker hoor. En het leukste is nog wel dat ik ´s ochtends ook met die zalf word gemasseerd! Als ik dan na mijn massage ´s avonds heerlijk ontspannen ben, trek ik lekker mijn pyamaatje aan en een schone luier, en dan kruip ik lekker mijn bedje in. Dat ronde ding gaat weer aan, maar nu komen er niet alleen mooie geluidjes uit, maar dan zie ik ook allemaal sterren op mijn plafond en muren! Ik weet niet hoe dat kan, want ik zie die sterren alleen maar ´s avonds, maar ik vind het wel heel erg leuk. Als ik die sterren zie, dan weet ik dat het avond is, en dat ik lekker lang kan gaan slapen. Ik ben zelfs zo´n slaapkop dat tegen 00:00 h. mijn papa of mama mij weer wakker moeten maken, omdat ik dan weer lekker een flesje krijg. Maar daarna word ik lekker in de wagen gelegd, en ga ik samen met papa en mama naar hun slaapkamer om daar verder te gaan slapen. Waarom ze me ´s nachts bij hun in de kamer laten slapen, en de rest van de dag niet, weet ik niet, maar ik denk dat ze het stiekem wel leuk vinden om me dicht bij ze te hebben.
Wat een softies zijn het eigenlijk he!
Morgen ga ik trouwens weer op reis. Mama gaat weer naar haar knutselclubje, en ik ga lekker weer naar de dierentuin. Vorige keer heb ik bijna de hele tijd geslapen, maar ik denk dat ik vannacht en morgen voor we bij de dieren zijn, heel lekker ga slapen, zodat ik in de dierentuin eens goed kan kijken naar de aapjes daar!
Dinsdag ben ik trouwens naar een speciale soort dokter geweest voor mama. Papa is toen op een wegschaal gaan staan, en daarna samen met mama om mama te kunnen wegen. Ik snap niet dat ze dat zo moeilijk doen hoor. Ik ga toch ook altijd gewoon lekker liggen als ze me willen wegen? Eigenlijk vond ik mama best wel zwaar hoor, want ik ben nog geen 6 kilo, en mama wel 72,1 kilo! Maar die dokter en papa en mama waren toch nog niet helemaal tevreden. Die dokter zei namelijk dat een deel van die kilo´s niet echt van mama waren. Van wie ze dan wel waren, en waarom ze dan toch mee zijn gewogen weet ik niet, ik vind het maar raar. In ieder geval hebben die dokter en mama het nog over het eten van mama gehad. Mama heeft gezegd dat ze weinig eetlust had, en weinig energie. Nou snap ik dat best van die energie, want mama is eigenlijk de hele dag aan het sporten! Haar spiertjes zijn namelijk de hele dag aan het werken. Pfff best inspannend hoor, laat mij maar lekker lui zijn dan. Ik weet niet hoe mijn mama dat doet, en dan ook nog eens voor mij zorgt, maar ik vind het wel heel erg knap van mama! Maar ja, die dokter heeft tegen mama gezegd dat ze weer flesjes drinken moet gaan drinken waardoor ze weer wat meer energie krijgt en hopelijk ook wat eetlust. Ze hoefde niet veel aan te komen geloof ik, maar ze moet zich natuurlijk wel goed voelen! Daarom hebben ze voor mama vandaag een heleboel van die flesjes gebracht. Volgens mama zijn het een heleboel verschillende smaakjes, wat een bofkont is die mama van mij! Mijn flesjes hebben allemaal dezelfde smaak, maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg, want stiekem vind ik het wel heel erg lekker!
Weten jullie wel dat ik afgelopen weekend nog bezoek heb gehad? Ik weet niet zo goed wie het waren, maar ik vond het best gezellig. Papa heeft nog foto´s gemaakt, die zal ik wel mee sturen zodat jullie ze ook kunnen zien.
 
Adri met Bert en Yore
 
Bert (broer van Peter) met Yore
 
Maandag heb ik ook weer bezoek gehad. Volgens papa was dat de oppas van papa vroeger toen hij zo klein was als ik nu ben. Toch best raar hoor, als ik me moet bedenken dat mijn papa ook zo klein is geweest als ik nu ben... Betekent dat dat ik ook zo groot word later? Ik heb kleertjes gekregen van die mevrouw, ik geloof dat ze Elly heette, en mama en papa hebben ook cadeautjes gekregen! Dat vond ik wel heel erg lief van die mevrouw, want van de rest van het bezoek heb ik alleen maar cadeautjes gehad, en papa en mama niet. Gelukkig kregen ze dit keer wel wat! Mama heeft twee hele leuke bloempotjes met plantjes gekregen, en papa heeft een foto met een fotolijstje gekregen. Papa was erg ontroerd toen hij dat zag, hij had zelfs even traantjes in zijn ogen! Ik vond het best een beetje zielig voor hem, want normaal is mijn papa zo´n stoere vent, maar nu was hij toch wel even verdrietig. Ik moet hem toch eens vragen waarom hij toen traantjes had in zijn ogen, want elke keer als hij naar die foto kijkt, krijgt hij weer traantjes in zijn ogen! 
 
Oh ja, ik heb tegen papa gezegd dat hij mij weer eens moet gaan filmen, bijvoorbeeld als ik op de babygym lig, want dan kunnen jullie goed zien wat ik allemaal al kan! Ik heb hem dat heel duidelijk gezegd, dus dat zal wel goed komen. Nou lieve opa en oma, dat was het weer zo´n beetje. Jullie zijn weer wat meer op de hoogte, en ik laat snel weer wat van me horen! Heel veel dikke poene, en tot snel, dan zwaai ik weer naar jullie, beloofd!
Knuffel, Yore


 
 


 

2 opmerkingen:

  1. Nienke kan zo een Noel schrijven!! Mopo geschreven hoor!

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk idee van Nienke, ze kan inderdaad goed schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen