zondag 25 december 2016

Week 51, bloeddrukcontrole, operatie en begin van de Kerst

Maandagmorgen 19 december heeft Peter een afspraak bij de dokter in Tolga. Hij laat bloed prikken en krijgt even een check-up. Woensdag moet hij terug komen voor een 24 uurs controle van de bloeddruk.

Dinsdagmorgen heb ik een afspraak bij de dokter en dan hoor ik dat ik mijn medicatie voor mijn schildklier aan dien te passen. Het blijft heen en weer gaan met de waardes. Daarna wordt ik naar het ziekenhuis gestuurd om foto's te laten maken van beide knieën. Dit is al weer even geleden en aangezien de klachten weer langzaam aan het terugkomen zijn, wil ze het zekere voor het onzekere nemen.
Dus op naar Tynset alwaar we een een drie kwartier moeten wachten voordat de foto's gemaakt kunnen worden. Daarna ons bekende rondje Tynset met een etenspauze bij de Domus. Daar lopen we Jan en Inger, Leif en Knut tegen het lijf die daar ook aan het eten zijn.



Die avond komen Bjørn Vidar en Kevin twee pas geslachte lammeren brengen en die hangen we op in de slachtruimte. Het waait enorm en we moeten de deur dan ook heel goed vasthouden daar.

Woensdagmorgen rijden we met zijn drieën naar Tolga alwaar Peter een kastje aangemeten krijgt om de bloeddruk 24 uur lang te meten. Dan verder naar de Felleskjøpet in Tynset om kippenvoer etc. te halen. Daarna zetten ze mij af bij het ziekenhuis waarnaar zij allerlei dingen gaan halen voor het Juletrefest van volgende week.Ik heb dan al een paracetamol in moeten nemen.
Ik heb een afspraak om 11.35 uur maar wordt tien minuten van te voren al geroepen door de dokter zelf. Ik ga mee naar haar kantoor en na een aantal vragen moet ik gaan liggen en krijg ik een aantal verdovingsspuiten in mijn rechterhand. Daarna wordt ik meegenomen naar de operatiekamer die ernaast ligt en dan moet ik op de operatietafel alwaar mijn hand en onderarm goed gewassen worden. Een operatiekleed zorgt ervoor dat alleen mijn hand/onderarm goed zichtbaar is en dan begint de operatie. Je voelt wel iets, maar geen pijn. Do dokter zegt dat het goed is dat ik geholpen wordt aangezien het kanaal veel en veel te nauw is. Na tien minuten zit ik weer terug in de wachtkamer, met een dik ingezwachtelde hand. Kerstcadeautje van de dokter, drie weken rust.



Na een half uur komen Peter en Femke mij weer ophalen en rijden we eerst even langs Colinda om wat af te geven en daarna naar Andre om wat kerststaven en een kerstkrans op te halen. Dan naar huis alwaar ik lekker in een stoel wordt geinstalleerd.

Donderdag rijdt Peter naar de dokter om het kastje te laten verwijderen en ik probeer met mijn linkerhand een en ander te doen. Voor de rest rustig aan doen.

We skypen met Jhon en Carney en horen dat ons pakketje is aangekomen en later ontvangen we foto's waarop Yore en Carney lekker aan het spelen zijn met de lego en de duplo.




Die avond bakt Peter een Kerstbrood, met wat aanwijzingen van mijzelf, en het ruikt heerlijk.

Vrijdagmorgen rijden we al vroeg naar Tynset zodat we de rest van de dag nog wat kunnen werken.
Het autocad werkt niet meer op de oude computer van Peter en dat is erg vervelend, aangezien hij daar de werken normaal gesproken mee naar de fabriek stuurt. Dat wordt dus even wat anders nu.

Hier een hele mooie foto van onze twee kleinzoons, Carney en Yore.



Zaterdag is het Julaften en gaan we met zijn drieën om 13.30 uur naar de kerkdienst in Holøydalen Kirke. De kerk zit bijna vol en er wordt volop gezongen.

Julegudstjeneste

Onze prest: Reidun Woie Kleveland

Jens Nygørd en Svein Gjelten Bakken
Na iedereen een heel fijn Kerstfeest te hebben gewenst gaan we weer op huis aan. Peter gaat groenten en vlees snijden voor de gourmet van vanavond en Femke komt even later gehaktballetjes draaien en slavinkjes maken. Ik kijk toe. Peter maakt ook nog aardappelsalade en zorgt voor een goede gevulde salade.

Die avond gourmetten we gezellig met zijn drieën en openen we de cadeautjes. Femke had haar cadeau van ons al gehad, een schapenvacht en ook Peter had zijn cadeau van mij al binnen, een nieuw hoofdlicht. Ik krijg een boek van Femke, het derde deel van Lucinda Riley's : The Seven Sisters. Dit boek heet The Shadow Sister. Peter krijgt van Femke een Donald Duck boek en een marsepeinen varken. Van mij krijgt hij nog een boek over Tinnitus. Daarna gaat Femke weer naar haar eigen huis en kijken Peter en ik nog wat televisie.

Zondag, 1e Kerstdag, hebben we een gezamenlijke brunch met broodjes uit de oven en het zelf gebakken Kerstbrood.

Die middag kijk ik bij Femke naar de All you need is Love Kerstspecial. Aangezien we geen Nederlandse televisie meer hebben kijken we via uitzending gemist en ondanks dat internet wat moeilijk doet, kunnen we de gehele uitzending gewoon zien. Hartstikke leuk kijken met Minnie op mijn schoot.

's-Avonds hebben we restjesdag en kijken we lekker televisie en lezen we wat.

We hebben vandaag de lammeren uit de slachtkamer gehaald en in de koude kamer gelegd zodat we ze morgen kunnen gaan bewerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten