zondag 24 januari 2016

Hovland is nu van ons

Maandag rijdt ik tegen negen uur weer naar Tynset om mijn eerste fysiotherapie van dit jaar te hebben. Het blijft verbazen dat op deze rit van ongeveer 30 kilometer de temperatuur meerdere graden stijgt en weer daalt.

Woensdag heb ik zwembadtraining en die avond voel ik me te beroerd om på lofte te gaan. Peter gaat wel aangezien hij aan de beurt is om te serveren en hij neemt een kransekake mee. Daarna heeft hij een vergadering van Tolga vekst en dan is hij tegen half elf weer thuis.

Donderdag schijnt het zonnetje lekker en is het weer een genot om buiten te zijn.

De vogeltjes doen zich te goed aan het opgehangen voer.








Zoek het verschil met de eerste foto
Vrijdag 22 januari rijden we 's-middags naar Tolga om bij de bank om onze gewaarmerkte papieren op te halen. Het is nu ingeschreven in het kadaster hier dat wij eigenaar zijn van Hovland. Hiep hiep hoera.
Daarna naar de fotograaf in Tynset om wat foto's af te laten drukken van de fotoshoot van afgelopen december van Nienke, Jhon en de kids.Even koffie drinken bij de bakker en wat boodschappen doen en dan bij de apotheek langs. Gelukkig hebben ze de medicijnen voor mijn schildklier op voorraad en volgens de apotheker zijn er geen voorraadproblemen te verwachten. Laten we het hopen.


Zaterdagmorgen komt Eli om Peter te helpen met bomen om te zagen en naar beneden te brengen. Ze vertrekken met de sneeuwscooter naar boven en als ze weer terug komen hebben ze de eerste houtkap van dit jaar bij. Aan het einde van de middag staat de eerste piramide weer en kan het hout gaan drogen.


Hij staat
Ik ben binnen een beetje bezig en skype nog met Nienke en Carney, terwijl Jhon met Yore naar K3 is.
Femke skyped ook nog even, en daarna loop ik met Beer naar de brievenbus.
Ik merk goed dat ik af en toe te veel wil en dat ik dan 's-avonds erg veel last heb van mijn knieën.

Zondag slapen we eerst wat uit, verzorgen we de beesten en gaan dan even aan het werk.
Tegen enen gaan we naar buiten en dam komen Eli en Anne net aangereden met een opgetogen Saar achterin de auto. Wij lopen een eindje met zijn vieren terwijl Beer en Saar zich uitleven.









Terwijl wij binnen koffie drinken vermaken de honden zich opperbest buiten. We bekijken de foto's van het huis dat Eli en Anne gaan kopen en wensen hun veel succes. Zodra ze over zijn gaan we het in het echt bezichtigen.

Die avond krijg ik nog een leuke foto opgestuurd van Nienke en die staat natuurlijk ook op het blog.


Deze geweldige foto is natuurlijk van Carney,Nienke en Yore







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten