zondag 18 oktober 2015

Week 42 , een hele mooie herfstweek met volop zon en nachtvorst en een nieuwtje

Maandag rijdt ik weer naar Tolga voor mijn afspraak met Torild, de fysiotherapeute. Het is een lange sessie vandaag, meer dan 1 uur. Eerst oefeningen op de bank en daarna weer een laserbehandeling. Ze gaat me woensdag weer bespreken met de huisarts en dan hoor ik donderdag of ik verder moet gaan met de diclofenac of niet. Ze had het over een bepaalde gel die eventueel ook gebruikt kan gaan worden.
Daarna weer terug naar huis om verder te werken voor VGBE.
Het was 2 graden toen ik naar Tolga reed en iets warmer toen ik terug reed. Het zonnetje begint er weer door te komen en het is weer een lekkere dag.

Dinsdag is het ook weer een mooie dag en alle beesten lopen dan ook weer buiten terwijl wij binnen zitten te werken. Tussen de middag dan ook lekker naar buiten. Goed voor de vitamientjes en dan train ik mijn knieën ook weer. Niet te ver, maar toch een eindje over de brug.

Haan met zijn kippetjes 

mooie blauwe lucht

Er zijn al veel blaadjes gevallen

Beer denkt dat hij de Hola kan leegdrinken


Lekker water
Woensdagmorgen worden we wakker en dan heeft lekker gevroren en is het -5. Wel is het windstil en de zon probeert er al weer door te komen.
Kachel aan in de kelder zodat ons kantoor lekker warm is.

's-Middags bak ik een citroencake omdat Peter aan de beurt is om vanavond iets mee te nemen på lofte. Tevens nemen we een halve taart mee die gebakken is door Eleonie en die we afgelopen zaterdag in de vriezer hadden gestopt. Voor Gunnhild een paar glutenvrije koekjes en dan hebben we voor iedereen wat.
Lars Peder komt tesamen met Åse en Eli Signe uit Tolga en dat is net zo gezellig.
Eli Signe vertelt dat de boerderij Svartbekkgjelten is verkocht en dat het een echtpaar uit Oslo is die er komen wonen. De vrouw komt eigenlijk uit Os, onze buurgemeente. Fijn dat het binnenkort bewoond gaat worden.

Donderdagmorgen al vroeg op pad naar mijn fysiotherapie in Tolga. Bij ons is het -5 en net voorbij Trangdalen is het -8. Maar ook nu komt het zonnetje er door en het beloofd weer een prachtige dag te worden.
Torild neemt er weer de tijd voor en dan heb ik er weer een groot uur fysio opzitten. Deze keer ook gependeld op de fiets, wat eigenlijk best goed ging. Ik moet nu ook 500 gr paracetamol gaan gebruiken in combinatie met ebux en de paracetamol eventueel ophogen naar 1000 mg per keer. Dan weer kijken hoe dat gaat. Voorlopig blijft het nog ziekteverlof en volgens Torild zal dit nu tot na de Kerst gaan duren. In januari dan weer naar de orthopeed. We zullen zien. Wil gewoon van de pijn af.

Tussen de middag naar de brug gelopen met Beer, genietend van het zalige herfstweer.





Tegen de avond gaan we aan de slag om de twee wolvarkens te verhuizen. Het heeft wat voeten in aarde , ze lopen een aantal rondjes om de stal. maar dan kunnen we ze in de oude bench van Beer vangen en dan kunnen ze naar het afgezette grasveld.

Leuk hoor, zo'n beetje rondlopen

Wil je ons daarin hebben?

Toch maar weer een rondje om de stal

Achter de baas aan

Gevangen

Met zijn tweetjes achter het gaas.


Lekker aan het eten.
Vrijdagmorgen schijnt de zon al weer volop en ook al moeten we werken, genieten doen we toch.



Tegen drieën rijden we naar Tolga om de verjaardagen van Tonny en Miranda te vieren. Miranda is vandaag jarig en volgende week vrijdag is Tonny jarig en samen worden ze 90 jaar. Tegen zessen rijden we verder naar Røros alwaar ik twee op faceboek gekochte barkrukken moet ophalen. Voor de prijs van 50 kr heb ik dan twee barkrukken die ik als plantentafels wil gebruiken. Daarna doen we nog wat boodschappen en zo zijn we tegen achten weer bij Hovland alwaar twee wolvarkentjes ons tegemoet komen lopen. Toch ontsnapt maar gelukkig gaan ze mooi mee de stal in waar de twee andere ze al staan op te wachten. 

Zaterdag beloofd het weer mooi weer te worden, het is -6 geweest en de velden zijn nog bedekt met vorst.



Beer plast eindelijk als een reu













Peter gaat buiten een aantal dingen doen terwijl ik binnen bezig ben.






Bill komt langs om in het buurhuis de boel winter klaar te maken en hij staat daarna enige tijd buiten met Peter te praten. Als hij weer weg is en Peter binnen komt zegt hij goed nieuws te hebben. De details moeten nog worden bepraat en geregeld maar de koop van Hovland is in principe mondeling afgesloten. Binnenkort een afspraak met Bill en Kristin, doorgeven aan de bank, konsesjon aanvragen en plannen maken dus.

Die middag gaan we naar Tynset om de verjaardag van Tygo te vieren, hij wordt vandaag 7 jaar. Remco en Eleonie zijn er ook en dat is dan de laatste verjaardag waar de fam. Pijl bij zijn, aangezien ze volgende week gaan verhuizen naar Snåsa in Nord-Trondelag, ongeveer 6 uur rijden vanaf hier. Tegen zessen rijden we weer terug naar huis en dan hebben we een rustige zaterdagavond voor de boeg.

Zondag is het bewolkt en is de zon ver te zoeken. Het is vochtig maar niet koud. We werken eerst voor VGBE en daarna krijgen we bezoek van Eli en Anne. Saar en Beer rennen, spelen en gaan samen de sloot in totdat we een gepiep horen. Beer heeft zich bezeerd en is op de grond gaan liggen. Hij trekt met zijn rechter voorpoot en we besluiten hem in de hundegård te doen terwijl Saar in de auto gaat liggen. Gelukkig gaat het even later beter met hem, wel nog even goed in de gaten houden. Eli en Anne hebben een zak vol gft-afval bij voor de varkens en de kippen, dus dat wordt weer smullen voor hen.

Dan is het weer avond en na alle beesten verzorgd te hebben gaan we zelf eten en duiken we op de bank.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten