zondag 31 mei 2015

Week 22 nadat het bezoek weer is vertrokken

Nadat Bert en Adrie weer vertrokken zijn begint het gewone leventje weer. Ik heb echter nog vrij van Vidarheim en Steinar en Astrid zijn er vandaag niet, dus ik blijf ook lekker in Kåsa.
Mijn gsm geeft telkens een melding als er een verhoging van het bod op het huis in Tolga wordt gedaan. De vraagprijs was 725.000 kr en het eerste bod was 650.000 kr, uiteindelijk wordt het verkocht voor 900.000 kr.
Die avond gaan we på lofte en daarna kijken we nog wat televisie.






Donderdag rijden Femke en ik naar Tolga omdat ik een afspraak heb voor een uitstrijkje. Dat is gauw gebeurd en dus rijden we al snel weer terug naar huis.

Vrijdags gaan we opnieuw naar Tolga, eerst naar Vidarheim en daarna naar Strand Unicorn. Dan rijden we verder naar Tynset alwaar ik een afspraak heb in het ziekenhuis. Het cpap apparaat wordt uitgelezen en ik blijk er goed op te reageren. Mijn ademstops zijn flink verminderd en degene die ik heb komen niet voort uit mijn hersenen. Ik moet dit apparaat dus blijven gebruiken en krijg een vervolgafspraak voor over vier maanden thuis gestuurd.
Dan nog naar de bank , de apotheek en de Fellesjøpet en dan kunnen we weer terug naar huis.

Zaterdag al vroeg uit bed, tenminste voor een zaterdag zijnde, en snel aan het werk voor VGBE.

Zaterdagochtend om een uurtje of zeven.





Vogel in de boom.
Femke krijgt te horen dat ze geslaagd is voor haar beide examens, dus op naar het vierde jaar.
Gefeliciteerd Femke.

Tegen drieën gaan Peter en ik naar Nico en Ineke alwaar Peter gaat helpen met de schotel. Het regent dat het giet , maar Nico gaat toch het dak op. Jammer genoeg krijgen ze het niet helemaal voor elkaar, maar we worden toch uitgenodigd om te blijven eten. Lekker frietjes met hamburgers en worst van de plaat.



Zondags gaan we weer aan het werk voor VGBE terwijl Femke op visite gaat in Oppdal. 's-Middags lopen we wat met Beer en moet het fototoestel ook mee.








Het is goed te zien dat de Hola aan het stijgen is. Hopelijk krijgen we geen herhaling van vorig jaar.

Tegen zessen gaan we naar Bakken om Dusty binnen te zetten en om de kippen te verzorgen. Beer gaat lekker mee en hij mag de lijn van Femke aan. Hij loopt goed mee en vindt alle luchtjes erg interessant.

Bij de tractor van Kåsgarden

Hovland op de achtergrond
Als we thuis zijn genieten we van een avondje televisie waarbij we de laatste drie afleveringen bekijken van Fanget i Antwerp oftewel Cordon. Lekker bels luisteren en noors lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten