dinsdag 19 mei 2015

Femke terug in Noorwegen en extra beesten

Maandag 18 mei ga ik werken bij Vidarheim en dat is nodig ook, na zo'n natte 17e meiviering. Alles wordt weer gepoetst en is dan weer klaar voor de volgende bezoekers.
Daarna rij ik naar Røros om Femke op te halen die klaar is voor de zomervakantie. Ik ben een beetje te vroeg en besluit om eerst wat bekertjes yoghurt te halen bij de Kiwi zodat ik nog iets kan eten.
Het is niet erg lekker buiten maar ik heb toch wat foto's gemaakt.





Geland
Het vliegtuig is ongeveer twintig minuten te laat in Røros waardoor Femke haar afspraak bij de dokter in Tolga niet haalt. Die wordt dus verzet naar dinsdag. Ze is afgelopen zaterdag in Aberdeen door haar enkel gegaan en dat moet even nagekeken worden.

Die dag merken we dat we een kleine lekkage hebben bij de boiler, dus dat wordt Nico bellen.

Dinsdags gaat Femke met de kid naar Tolga en even later is Nico bij ons om de boiler na te kijken. Hij heeft het gelukkig snel gevonden en bijna nog sneller gerepareerd. Lang leve Nico.
Na een kop koffie vertrekt Nico weer naar huis en tegen twaalven gaan Peter en ik op weg naar Fjelltun. Onderweg komen we de kid tegen met Femke en die stapt over in onze auto zodat we met zijn drieën in Fjelltun aankomen. Daar zijn de andere commissieleden ook al en zo wordt alles weer schoongemaakt en opgeruimd. We drinken gezamenlijk nog wat koffie en dan kunnen we eer op huis aan.
Femke moet rustig aan doen met haar enkel en het kan wel een tijdje duren voor ze van haar klachten af is.

Aangezien Freddie en Heidie met de kids en hun hond naar Nederland zijn verzorgen wij het paard en de kippen. Dusty moet 's-morgens in de wei gezet worden, stal wat uitmesten en eten en drinken klaarzetten voor 's-avonds. Bij de kippen moeten we zorgen voor voer en water en de eieren moeten worden geraapt. Dusty gaat 's-avonds haar stal weer in.





Woensdagmorgen komt er een Nederlander aan de deur die is doorgestuurd door Sverre of Ola. Hij is op een beurs in Røros geweest met pannen, messen en bestek. Hij heeft nog wat over en wil dit liever niet mee terug naar Nederland nemen i.v.m. eventuele problemen met de douane. De pannen zijn te gebruiken zonder water en vet en ik heb gehoord dat ze heel goed zijn. We kunnen ze kopen voor een derde van de nieuwprijs en toevallig heb ik voldoende contant geld in huis om 1 set te kunnen kopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten