zaterdag 5 juli 2014

Verentooi

Al een aantal jaren heeft Peter het erover dat hij graag kippen wil hebben. Op Jensåsen was hij zelfs al bezig met het maken van een kippenkooi. Nu, hier op Hovland, hebben we plaats genoeg maar door Peters ziekte was het er nog steeds niet van gekomen. We praten er wel over maar er werd geen actie ondernomen.

Afgelopen woensdagavond kwamen we er, via Linda van Dijk, achter dat er kippen te koop waren in Glåmos. Donderdagochtend heb ik gereageerd naar de verkoper, eigenlijk met het idee dat ze toch al verkocht zouden zijn. Niet dus, er waren wel meer mensen die interesse hadden getoond, maar hij wilde dat ze een goed tehuis kregen en wanneer zou ik ze dan kunnen komen afhalen? Eigenlijk een beetje met het idee dat we ze dan toch niet zouden kunnen kopen, schreef ik dat we a.s. zaterdag tijd hadden. Enfin, 5 minuten later had ik ze gekocht: vijf brahma kippen en een haan. Hoezo, je hebt kippen gekocht.

Vrijdag hebben Femke en ik kippenvoer gekocht en een waterbak en Peter heeft het hondenhok omgebouwd tot kippenhok, compleet met zitstokken, voerbak en loopplankje.

Vandaag zijn Peter en ik ze dan op gaan halen. Via Tolga, Os, Røros naar Glåmos en dan de weg op naar Brekken. Een kleine vier kilometer na het huis van Mel en Nigel, waren we op de plaats van bestemming , een boerderij met de naam Evavolden.
Na verwelkomd te zijn door Tore Evavold en bij een paar lammetjes te hebben gekeken, gingen we naar het kippenhok. Daar heeft Tore de kippen in verhuisdozen gedaan , hebben we ze achter in de auto  geladen en natuurlijk te hebben betaald, zijn we weer op weg naar huis gegaan.

Tegen vieren waren we weer thuis en konden we ze loslaten in hun nieuwe tehuis.








Mickey is heel nieuwsgierig

Erg dichtbij

Wie kijkt naar wie

Poetsen

Net te laat .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten