woensdag 25 juni 2014

Sætertur

Woensdag 25 juni ga ik eerst werken in Vidarheim en daarna ga ik door naar Astrid. Hier aangekomen vraagt ze of ik zin heb om mee te gaan naar hun sæter, maar we moeten eerst koffie drinken. Ze vertelt dat Steinar heeft gezegd dat ze het wel zal kunnen vinden als ze eenmaal bij mij in de auto zit, en we lachen samen als ik zeg dat we anders wel bij Bunåva koffie kunnen gaan drinken.
In de auto wijst ze mij de weg en we rijden op een gegeven moment bij Colinda en Matjo voorbij en daarna voorbij de steengroeve.


Hier hebben ze stenen gehaald, naar Italië gebracht om te snijden en die liggen nu in Oslo bij het operagebouw.


Zomaar
Even later moeten we linksaf en dan zijn we bij de sæter.

Het staat goed aangegeven.

Daar is Steinar gras aan het knippen en ook Rex is erbij.

Uitzicht richting Haugli



Rex op het gras



Stua met origineel plafond




Kast met beschildering door Astrid

De kachel die nu toch ook aanmoest

Astrid in de keuken

Keukenblok
Tijdens de koffie met krentenbol wordt ik bijgepraat over het sætergebied en weet ik nu dus weer een beetje meer over de omgeving. Daarna is het tijd om weer op te stappen en ga ik weer op huis aan. Astrid blijft bij Steinar en Rex om nog de rest van het gras te knippen en wat op te ruimen.

Terugblik richting sæter

Boer aan het werk
Bij de coop nog wat boodschappen gedaan en daarna bij het sykehjem nog eten voor de piggies opgehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten