vrijdag 26 april 2013

Bliksembezoek Nederland

Onze lieve kleinzoon Yore


Maandag 22 april was het dan zover. Om zes uur heeft Peter mij naar het station in Tolga gebracht vanwaar ik de trein naar Hamar heb genomen. Daar overgestapt op de trein naar Gardermoen. Mooi op tijd op het vliegveld, dus na het inchecken en afgeven van de koffer even naar Peter gebeld om aan te geven dat alles goed was gegaan. Daarna door de douane , even wat rond gekeken en een flesje water gekocht, en daarna naar de gate gelopen. Daar lekker wat zitten lezen en toen het vliegtuig in. Mooi op tijd geland op Schiphol en daarna met de trein naar Roosendaal, alwaar Astrid al stond te wachten om samen naar mijn vader te gaan. Daar heb ik eerst een lekkere boterham met kaas gegeten en daarna kwamen Peter,Rinus ( Ria was jammer genoeg ziek) , Ria en Wout en ook Monica en Jeroen. Het was een leuke en gezellige avond. Ik heb nog een fotoboekje gekregen van de vakantieweek vorig jaar juni toen Astrid en Peter samen ons pa bij ons in Øversjødalen zijn geweest.

Ik samen met Ria en Astrid

Ria,Astrid,Rinus,ik en ons pa op de voorgrond





Tegen elven zijn ons pa en ik naar bed gegaan en ik heb geslapen als een roos. Ons pa iets minder aangezien ik schijnbaar nogal gesnurkt heb.

Dinsdag 23 april zou mijn moeder jarig zijn geweest en natuurlijk hebben ons pa en ik het daarover gehad. Het blijft een gemis voor mijn vader.
Na het ontbijt kwam de huishoudelijke hulp, Bea , en ook de medische hulp voor het plakken van de pleister.
Na afscheid van ons pa te hebben genomen , heeft Bea mij naar het station gebracht, alwaar ik dusdanig vroeg was dat ik een trein eerder kon pakken naar Maastricht. Overstappen in Tilburg en in Eindhoven en zo was ik om 12.00 uur in Maastricht.



Na even gewacht te hebben, kwamen Nienke en Jhon met Yore eraan. Wat heerlijk om ze weer in het echt te zien en in mijn armen te kunnen sluiten. We zijn naar de overkant van het station gegaan en zijn daar lekker op een terrasje gaan zitten om koffie te drinken. Het zonnetje kwam en de jas kon open.

Nienke met Yore
Daarna zijn we door een gedeelte van het centrum naar het appartementengebouw gelopen waar ze wonen. Daar heeft Jhon mijn koffer naar boven gebracht , heb ik deze foto van Yore gemaakt ,



en daarna zijn we verder gelopen naar de Brusselse Poort, het grote winkelcentrum bij hun in de buurt.
Daar hebben we wat boodschappen gedaan en zijn toen naar hun appartement gegaan. Daar hebben Jhon en ik lekker koffie gedronken , Nienke haar sap en heeft Yore zijn fles gekregen.


Daarna heeft Yore een dutje gedaan en heb ik mijn koffer uitgepakt. Jhon heeft een luchtbed opgepompt en daarna opgedekt. Daarna was het tijd voor het avondeten van Yore en die werd genuttigd in de grote jongensstoel. Wat gaat het toch vlug allemaal.

Rechts achteraan loopt Diego, de kat.


Even tijd voor wat berichtjes



Helemaal verliefd
Daarna was het bedtijd voor Yore, na eerst nog een fles te hebben gekregen, en is Jhon voor het eten gaan zorgen. Ik heb meegekeken bij Nienke hoe ze Yore naar bedje bracht. We hebben lekker gegeten met zijn drieën, hebben wat gepraat en zijn niet al te laat naar bed gegaan.

Woensdag 24 april heb ik eerst gekeken hoe Yore uit zijn bedje werd gehaald, hoe hij werd verzorgd en daarna heb ik hem zijn flesje gegeven. Daarna zelf gegeten en koffie gedronken en lekker gekletst met Nienke en Jhon. Na een dutje en een fruithapje was het tijd om naar het consultatiebureau te gaan.
Dit is niet zo ver bij hun vandaan en het was prachtig weer, dus lekker in mijn t-shirtje. Yore werd gewogen ( 9.800 gram ) en gemeten ( 73 cm.) en daarna was het tijd voor de verpleegkundige. Die heeft Yore nagekeken en ook zij is helemaal weg van Yore. Het is ook een echte charmeur.
We zijn daarna via het  Waldeckpark naar het Monseigneur Nolenspark gelopen en daarna naar het Stadspark.Onderweg hebben we wat foto's gemaakt.





Daarna naar de Onze Lieve Vrouwekerk alwaar we kaarsjes opgestoken hebben.Dit is ook de kerk waar Yore in augustus gedoopt zal worden.


Toen was het tijd om iets te gaan drinken en dit hebben we gedaan op het terras van Brasserie Amadeus. Deze is gelegen aan de Dominikanerkerkstraat in Maastricht en zij hadden alvast een heel leuk spandoek buiten hangen om Koning Alexander , koningin Maxima en de prinsesjes Amalia , Alexia en Ariane te feliciteren.



We hebben ons lekker geinstalleerd aan de zijkant van de brasserie en genoten van het zonnetje en de verfrissing.




Hierna was het tijd om Selexyz een bezoek te brengen. Nienke en Jhon hebben hier een aantal boeken gekocht, waaronder het boek: Oma, vertel's! Hierin kan ik een aantal vragen beantwoorden over de tijd dat ik jong was tot nu toe. Peter krijgt zijn boek later, dat was nu helaas uitverkocht. Zelf heb ik hier de k(r)oningsspecial  van Donald Duck gekocht. Altijd leuk om te lezen en te bewaren.
Op de terugweg hebben we bij de Jumbo nog boodschappen gedaan. Daar kwamen we tot de vervelende ontdekking dat het fototoestel van Nienke en Jhon gestolen was. Onbegrijpelijk omdat we de rolstoel eigenlijk altijd goed in de gaten hebben gehouden. Heel erg jammer omdat er foto's opstonden die ze afgelopen zondag hebben gemaakt van mijn vader samen met Yore. Erg balen en verschrikkelijk kwaad dat dit heeft kunnen gebeuren. Een bitter einde van een zo'n heerlijke middag.
Thuis gekomen heeft Jhon eerst naar de verzekering gebeld en aangifte bij de politie gedaan.
Daarna maar weer overgeschakeld naar de dagelijkse dingen en gezorgd dat Yore zijn eten kreeg en daarna lekker naar zijn bedje is gegaan.
Jhon heeft ondertussen alles klaar gezet voor het gourmetten en ik heb dus ook een foto van de gedekte tafel gemaakt.


We hebben lekker gegourmet met een glaasje wijn erbij voor Jhon en mijzelf. Omdat het toch later was geworden dan eerst de bedoeling was is er niets meer gekomen van de geplande film. Wel nog even naar de televisie gekeken en daarna naar bed.

Donderdag 25 april ben ik weer met Nienke Yore uit bed gaan halen en dat was weer heel gezellig. Yore lacht eigenlijk altijd en is erg vriendelijk. Hij is ook zeer bewegelijk en dan is het wel moeilijk om foto's te maken. Het is een genot om te zien hoe Yore geheel is ingespeeld op Nienke. Het is ongelooflijk hoe hij met van alles meehelpt. Na de fles voor Yore is het tijd om lekker even op de bank te zitten en koffie te drinken en wat te eten. Daarna moet er natuurlijk geknuffeld worden. Eerst bij Jhon, alwaar we Yore in de boodschappentas van oma Nettie zetten.


Daarna bij mij op schoot en dan is daar het moment van de ultieme foto waar de liefde van afstraalt.


Tegen tienen zijn we naar Mecc Maastricht gelopen alwaar het boekenfestijn werd gehouden. Het was prachtig weer en deze keer was ik blij dat er een windje blies. Op de Jhon F. Kennedybrug heb ik nog wat foto's gemaakt.


Gouvernement
Het was gelukkig niet zo druk op het boekenfestijn en het was er heerlijk koel. Nienke is samen met Jhon en Yore de ene kant op gegaan en ik ben specifiek op zoek gegaan naar wat leesboeken. Jammer genoeg waren er van de twee schrijvers waar ik iets van zocht geen boeken te koop. Wel heb ik wat andere boeken gevonden en gekocht. Nienke en Jhon hebben ook boeken gekocht en Yore heeft zijn fruithapje lekker op kunnen eten. Tegen drieen waren we weer buiten en toen zijn we op Plein 1992 lekker op een terrasje gaan zitten. Terwijl Yore zijn flesje kreeg  ben ik nog even bij de Blokker binnen geweest en heb daar nog wat spullen gekocht. Daarna zijn we via de Hoge Brug ( een fiets/loopbrug over de Maas) via het centrum weer naar huis gelopen.

Uitzicht vanaf de Hoge Brug over de Maas richting het Bonnefantenmuseum
Onderweg nog een fles schrobbelaer gekocht en wat dropjes.

Bij thuiskomst werd eerst Yore verzorgd die heel de dag weer ontzettend lief is geweest. Nienke heeft hem lekker naar bedje gebracht terwijl ik mijn koffer weer ingepakt heb. Ook de handbagagekoffer die ik op de heenweg in mijn koffer had zitten werd gevuld met alles wat ik gekregen en gekocht heb.
Bedankt Nienke en Jhon voor de dvd's van Flikken Maastricht en The Notebook. En voor alle andere dingen die ik niet genoemd heb.
Daarna was het tijd om te eten. We hebben weer gegourmet aangezien er nog heel veel over was. Tijdens het eten lekker over van alles en nog wat gepraat en genoten van een lekker glaasje wijn. Ik , die normaal gesproken geen wijn drink, vond deze lekker smaken. Vooral na een warme zonnige dag.
Daarna heeft Nienke mijn treinkaartje geprint en heb ik wat televisie zitten kijken.Ook heb ik foto's uitgezocht om mee te nemen naar Noorwegen. Daarna hebben we nog tot  diep in de nacht zitten kletsen. OK, het was 01.00 uur , maar het voelde natuurlijk zo omdat ik er weer vroeg uit moest.

Vrijdag 26 april om 06.30 uur uit bed en nadat ik klaar was met wassen, heb ik alle spullen klaar gezet voor vertrek. Daarna was ook Nienke geholpen door Jhon en konden we Yore uit bedje halen. Nog wat laatste foto's en filmpje gemaakt. Niet allemaal even scherp maar ja, voor ons zelf een mooie herinnering.



Na Yore nog een flesje te hebben gegeven was het alweer tijd om te vertrekken. Het was een emotioneel afscheid van Yore en Nienke en mijn tranen zaten heel erg hoog. Jhon heeft mij naar de bushalte gebracht terwijl Miranda bij Nienke en Yore bleef. Miranda helpt Nienke en Jhon 1x in de week met de huishouding. Bij de bushalte aangekomen stond er al een bus die naar het station ging, dus het afscheid van Jhon was heel hectisch. Ik heb niet veel gezien van de weg naar het station in ieder geval. Ik had ook nu weer een trein eerder dan gepland en was dan ook om 12.00 uur al op Schiphol. Na het inchecken de koffer afgegeven die nu 23.4 kilo woog en die gelukkig zo mee mocht. Ook de handbagage werd nagekeken en gelukkig ook goedgekeurd. Daarna door de douane en toen naar Starbucks voor een grote latte macchiato caramel. Daar even lekker gezeten en ook wat van de meegekregen salade van Jhon gegeten. Daarna nog wat dingetjes gekocht en gewacht tot ik kon boarden. Daarna het vliegtuig in om tien minuten voor tijd op Gardermoen te landen. Wel wat langer moeten wachten op mijn bagage maar toch op tijd voor de trein naar Hamar die om 16.58 uur vertrok. Overgestapt in Hamar op de trein naar Tolga. Onderweg wat gelezen en geslapen. Precies op tijd in Tolga waar Peter me al op stond te wachten met zelfgebakken wafels. Wat een schat is het toch. Daarna in de auto naar Øversjødalen waar ik verwelkomd werd door een enthousiaste Nana, Sindre en Mickey.  Het einde van een paar heerlijke dagen waar ik ontzettend genoten heb van Yore,Nienke en Jhon en waar ik natuurlijk ook blij was om mijn vader ,broer en zussen met aanhang te zien.




1 opmerking:

  1. Het was erg kort maar wel zeker fijn om u ook weer bij ons te hebben.
    De kado's zijn met liefde gegeven.
    Verder jammer van dat ene moment van de camara maar vergget dat lekker ik haal mijn lieve schat voor moederdag wel een nieuwe.
    Wist anders toch niet wat ze wilde hebben , ze krijgt ook bijna alles wat ze wilt HIHIHIHI.

    Verder hopen wij alle drie dat het snel augustus is dat we opa ook weer eens in ons armen kunnen sluiten he :)

    zo ik ga maar stoppen want anders heb ik geen super zicht meer :$

    BeantwoordenVerwijderen