zaterdag 30 maart 2013

Paasweek

Maandag 25 maart heeft Peter de gehele dag vrijwilligerswerk gedaan hier in het samfunnshus. Het was eerst aan mij gevraagd maar door de operatie kon ik nu niet meehelpen. Ik ben dus thuis een beetje bezig geweest en ben ook even in het samfunnshus wezen kijken. Het was prachtig weer en er waren meer dan 200 deelnemers.De meeste hebben ook gegeten in het samfunnshus.De restjes en de groentenafval waren voor Julia.
Tegen zevenen zijn we naar Røros gereden om Femke op te halen. Vliegtuig was mooi op tijd en ook haar bagage was mooi meegekomen. Nog even wat boodschappen gedaan bij de Rema en toen naar huis.

Dinsdag 26 maart moest Femke naar Tolga om bloed te laten prikken en toen heeft ze tevens bij Hein en Daniëlle hutspot met gehaktballen en rookworst opgehaald. Daarna is ze in Kåsa geweest.
Peter en ik moesten om 11.00 uur paraat zijn om alles klaar te zetten voor de påskebasar. Tevens dienden er aardappelen en wortelen  geschild te worden en in stukjes te worden gesneden. Toen heb ik de tafels alvast een beetje versierd. Femke is ook nog even komen kijken en tegen drieën waren we allemaal weer thuis. Koffie gedronken en nog wat dingen weggewerkt voor VGBE. Femke had ondertussen een lekkere cake gebakken om woensdag mee te nemen.

Woensdag 26 maart is Peter om 09.00 uur weggegaan en ik was om 10.00 uur op mijn plaats. Peter was in de keuken en bij het afrekenen en ik heb lootjes verkocht.

Vlag in top

Ik links,Jan rechts en een loodjeskoper in het midden.
Op de achtergrond een gedeelte van de prijzen.
Tussendoor gegeten en om 19.00 uur de trekking. Ik heb ondertussen de kas geteld en na de trekking hebben we alles nogmaals gecontroleerd. Mooie opbrengst, dus goed voor het samfunnshus. Ik heb trouwens ook nog wat gewonnen. Een gehaakt wit kleedje, gemaakt door Anna Sønmør. Dat heeft deze krasse dame van 95 jaar nog net gemaakt voor overlijden enkele weken geleden.
Femke heeft vandaag in Tynset de laatste boodschappen gedaan want hier is met witte donderdag en goede vrijdag alles gesloten.

Donderdagmorgen waren Mel en Nigel al vroeg bij ons. Ze hadden alle honden bij zich in de truck met aanhanger. Ze hebben koffie gedronken met een stuk cake. Daarna hebben ze Femke meegenomen naar Kåsa waar ze de gehele dag bezig zijn geweest met hondenhokken uitgraven etc. De honden zijn daar lekker de truck uitgeweest en hebben dus ook kunnen genieten van het heerlijke weer.
Wij zijn ondertussen met Nico en Ineke naar het huis van Marit gaan kijken. Alleen de buitenkant want , om de een of andere reden, was er niemand thuis of deed er niemand open. Dan maar koffie gedronken bij ons en daarna zijn ze weer naar Tolga gereden.
Tegen 20.00 uur waren Mel,Nigel en Femke weer bij ons. Na het eten zijn ze gaan douchen en daarna lekker naar bed. Zo wordt het logeerbed binnen korte tijd weer goed gewaardeerd.

Vrijdagmorgen zijn Mel en Nigel al weer vroeg vertrokken naar Kåsa en heeft Femke een cake gebakken voor de kakelotteri van zaterdag. Peter heeft haar tegen half twaalf naar Kåsa gebracht om daar verder te helpen met de verhuis. Wij zijn 's-middags met Nico en Ineke weer naar Marit gereden en nu hebben ze het huis ook van binnen kunnen zien. Ze kunnen er nu over nadenken wat ze willen gaan doen.
Tegen half zes is Peter naar Kåsa gereden, heeft Femke opgehaald en daarna is Femke weer terug gereden. Na het melken zijn Femke met onze auto en Dennis met zijn auto en aanhanger naar Glåmos gereden om spullen naar Mel en Nigel te brengen.
Wij hebben lekker televisie gekeken en zijn op tijd naar bed gegaan.

Zaterdagmorgen 30 maart was ik om 08.00 in het samfunnshus en heb ik bij de kassa gezeten. Er kwamen 52 volwassenen en 10 kinderen tussen de 6 en 17 jaar eten en ook nog twee jongere kinderen. Lekkere volle bak dus. Jammer dat er niet genoeg vis en salade was. Voor de rest was er meer dan genoeg. Peter had bij de kakelotteri een krydderkake gewonnen en ik had de resterende loodjes gekocht waardoor ik ook nog wat mee mocht nemen.
's-Middags heb ik lekker bij de voordeur in het zonnetje een beetje liggen soezen en heeft Femke alles klaargemaakt voor de gourmet van die avond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten