vrijdag 22 maart 2013

Operatie

Vandaag zijn we om kwart over zes vertrokken naar Tynset. Ik moest me om half acht melden op de derde verdieping en we waren mooi op tijd. Ik kwam samen met een wat oudere dame uit Alvdal op een kamer terecht. We hoefden ons niet om te kleden en konden in lekkere stoelen afwachten tot de chirurg kwam. Dat duurde niet zo lang en hij heeft ons beide gesproken en verteld dat de dame uit Alvdal het eerst aan de beurt zou zijn. Van de verpleegster kregen we beide een aantal paracetamols die we gelijk in moesten nemen. Om kwart over acht ging de verpleegster tesamen met de dame uit Alvdal naar de tweede verdieping. Zij werd tegen kwart voor negen weer terug gebracht en daarna was het mijn beurt. Op de tweede verdieping kreeg ik hoesjes over mijn schoenen, een lang operatiehemd over mijn kleding en een hoesje over mijn haren. Daarna de operatiekamer in en op de operatietafel. Rechts werd een infuusnaald aangebracht en links de bloeddrukmeter. Daarna werd alles afgeschermd en werd mijn linkerarm tot aan mijn elleboog met jodium ingesmeerd. Nog wat ander spul erop en daarna kwam de chirurg. Drie verdovingsspuitjes erin, even vervelend, en daarna even wachten tot alles goed verdoofd was. Daarna de operatie zelf, verband erom en weer naar buiten. Extra kleding weer verwijderd en weer naar boven. Tien over negen terug op de kamer waarna de verpleegster met een lekker ontbijt aan kwam zetten. Smaakte goed in ieder geval.




Na een uurtje werd mijn verband wat losser gemaakt omdat de vingers iets of wat blaauw werden, de infuusnaald verwijderd en kreeg ik diverse papieren en wat extra pijnstillers mee en konden we vertrekken.
Bij de receptie nog even een bewijs gehaald voor pasientreiser en toen naar de auto.
Nog even vlug naar de Europris, tanken in Tolga,papieren in laten vullen bij het sykehjem, naar de NAV voor de ziektemelding en daarna even koffie drinken bij Hvitsommerfugl.
Daarna naar huis waar ik wat heb zitten lezen en slapen.
Kreeg toch best veel pijn en we besloten dan ook om niet naar Malmplassen te gaan. Jammer want ik had wel zin in erwtensoep. Tegen tienen naar bed gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten