donderdag 12 januari 2012

Noorse les , oma Nettie en doktersbezoek

Zo zag het er maandagochtend hier uit.



Maandag moest Femke vroeg weg voor haar tijdelijke baan bij Litun in Tynset. Ze werkt daar op het dagcentrum. Vorige week een dag, deze week een dag en dan een aantal keren twee dagen per week en dan een aantal weken 4 dagen per week.
Het had lekker gesneeuwd en het begon later weer te sneeuwen. Zie onderstaande foto's , door Peter gemaakt, terwijl ik de post ben wezen halen.





Maandagavond 9 januari naar Tolga gereden voor noorse les. Jammer genoeg was er iets niet helemaal goed gecommuniceerd waardoor de leraar ,  Jan Erik,  niet kwam opdagen. Daar stonden we dus: Hein en Danielle, Matjo en Colinda,Yvonne,Miranda en Peter en ik. Gebeld naar Dorthe en deze was er niet blij mee. Zij zat bij Miranda thuis om op de twee kinderen te letten. Ze dacht dat hij het vergeten was.
We zijn toen maar gezellig koffie gaan drinken bij Colinda en Matjo. Theo kwam ook nog. Miranda is naar huis gegaan.
Dinsdag een mailtje naar Dorthe gestuurd en volgens haar antwoord moet zij gaan praten met de rector van de school. We wachten af.
De buurvrouw van Yvonne heeft al aangegeven dat zij eventueel les wil geven. Wordt vervolgd dus.

10 januari was het tien jaar geleden dat mijn moeder was gestorven. Mijn vader belde nog en 's-avonds hebben we een kaarsje gebrand. Mijn broer en zusters zijn die avond bij mijn vader geweest. Ze zit in ons hart en in haar vele mooie borduurwerken die ze heeft gemaakt.

Hieronder een foto van een volle maan, gemaakt op weg van Øversjødalen naar Tolga.



Woensdagmorgen hadden we afspraken bij de dokter in Tolga. Peter om zijn bloeddruk te laten meten en medicijnen te bespreken en ik voor mijn schouder.
Peter was eerst aan de beurt en het duurde en het duurde maar. De assistente ging zelfs een afspraak omboeken. Toen was ik eindelijk aan de beurt. Ik zag Peter bij het loket staan en moest zelf met de dokter mee. Deze vertelde dat Peter teveel medicijnen had gehad en dat hij nu maandag terug op controle diende te komen. Mijn spuit was zo gezet en toen weer naar Tynset voor de apotheek. Al met al een dag vol gezondheidsproblemen.

's-Avonds naar het samfunnshus en bibliotheek. Maar heel even gebleven gezien mijn pijnlijke arm.

Vandaag, donderdag, waait het flink en de sneeuw komt horizontaal voorbij. Volgens meteo.no is het in hedmark code geel. Vanavond naar de lysloipe geweest aangezien ik keukendienst had. Femke had een lekkere cake gebakken en Peter is meegelopen voor de gezelligheid. Er waren een paar bikkels die het weer trotseerde en fijn hebben gelanglaufd. Temperatuur is maar -3 maar het voelt door de wind veel kouder.

Zie hier een paar foto's van onze katten: Mickey in de kast en Sindre en Mickey in het mandje.




Mijn arm deed en doet nog steeds pijn. Hopelijk morgen weer wat beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten