zondag 13 mei 2018

De Hola stijgt, mooi weer en vrijdags heel veel regen

Zondag 6 mei








Maandag 7 mei










Dinsdag 8 mei rijden Femke en ik naar Tolga alwaar Femke naar de bibliotheek gaat om een en ander voor het archief te doen terwijl ik door ga naar Tynset. Als ik terug rij wordt ik gebeld door de Coop, heb ik mijn tas vergeten. Gelukkig was ik pas 5 kilometer buiten Tynset, dus draaien die auto , tas ophalen en weer terug naar Tolga om Femke op te halen.
















Woensdag 9 mei







Peter en ik rijden over het traktorpad naar Erik en zo verder naar Øversjødalen. Dit is nu nog om te doen in ieder geval.

Donderdag 10 mei is het Hemelvaartsdag en zijn we vrij. Het is heerlijk weer en we zijn dan ook de gehele dag buiten. We halen nog meer zand uit het kippenhok wat straks nl. gebruikt gaat worden als hondenhok. We drinken koffie buiten en ook eten we buiten. Dat is pas genieten.

Peter en ik gaan met Beer naar boven toe en dan zien we dat er nogal wat zand is weggespoeld en dat er ook bomen zijn omgewaaid. Beer geniet met volle teugen en ook wij hebben het naar ons zin.

In de nacht van donderdag op vrijdag begint het te regenen en niet zo'n beetje ook.
Peter en Femke besluiten toch naar Tynset te gaan omdat het niet duidelijk is wanneer we niet meer over het traktorpad kunnen rijden. Tevens moet Femke haar paspoort op gaan halen in Tolga en schijnt er in Tolga ook een pakketje voor ons te liggen.  Dat blijken de Donald Ducks te zijn die ons eerder niet bereikt hebben.


Alles gaat goed en tegen half twaalf zijn ze weer terug thuis.

Als we Beer en Cissa uitlaten zien we dat ons pad nog verder is ondergelopen.




Ook het traktorpad loopt onder


Het pas achter de stal heeft veel te lijden van de regen en daar zitten hele voren in.

Zaterdag 12 mei




Het traktorpad is weer begaanbaar en zodoende rijden Peter en ik naar Tynset om aldaar de verjaardag van Niels te vieren. Hij is afgelopen woensdag 9 mei nl. 13 jaar geworden.



De moeder en stiefvader van Linda zijn er ook en zij hebben een borduurwerk bij voor mij. Mijn oudste zus Ria was daar aan begonnen en mijn moeder heeft het indertijd afgemaakt. Het heeft bij mijn ouders aan de muur gehangen en daarna bij mijn zus en zwager.
Nu heeft het de rit naar Noorwegen gemaakt en kunnen wij het hier ophangen.Bedankt voor het meenemen.


Het is erg gezellig bij Linda en Andre en hun huis is erg leuk en mooi geworden.
We worden weer goed verwend en we praten lekker bij.

Zondag 13 mei gaan we naar boven met de honden en die rennen heerlijk rond. Niet alleen op het pad maar ook door het gras en de modder. Het pad naar boven heeft hier en daar behoorlijk te lijden gehad.



















Terug beneden dan maar proberen om de honden wat  schoon te krijgen.













Het was in ieder geval heerlijk om zo te lopen.










De week zit er weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten