zaterdag 19 mei 2018

Aanschaf nieuwe dingen

Zaterdag 19 mei rijden Femke en ik naar Tynset om boodschappen te doen, varkensvoer te halen en om een nieuwe wasmachine te kopen. Ik wil ook een droger na bijna acht jaar zonder te zijn geweest. In Nederland hadden we een droger en die hadden we ook meegenomen naar Noorwegen maar die hebben we hier nooit gebruikt. Hij moest nl. met een slang naar buiten en dat is erg moeilijk wanneer de temperatuur tot wel -35 kan gaan.
Ik ad online al uitgezocht welke modellen ik wilde hebben maar de wasmachine was niet op voorraad en ook niet in het magazijn. Gelukkig kon hij wel besteld worden en wordt hij nu eind juni thuis bezorgd. We stappen over van Miele naar Bosch en ik hoop er net zo lang van te mogen genieten. Onze Miele doet het nog steeds goed alleen het centrifugeren moet een keer overnieuw anders druipt het nog als ik uit de machine haal.
Ik koop ook een rek zodat de wasmachine hoger komt te staan en een tussenstuk om tussen de wasmachine en de droger te doen. Komt straks alles op elkaar te staan in de waskamer.
Peter en ik hadden het ook over een nieuwe televisie gehad omdat we een smarttelevisie wilde hebben. Het wordt een Grundig en die kunnen we gelijk meenemen.
Zo is het geld dat ik gekregen heb na het overlijden van mijn tante Gerda goed besteed.

We zouden vandaag ook gaan vragen wanneer we onze kachel konden ophalen maar we kregen onderweg al een sms-je dat hij er was. Dus daar reden we ook maar gelijk langs. We konden hem echter niet meenemen aangezien hij op een aanhanger moest. Dus dat moet een andere keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten