zondag 24 september 2017

Hout, varkens en verjaardagen

Zaterdag 23 september

Peter en ik gaan samen met Beer naar boven om de vorige week door Peter gekapte bomen te verplaatsen en naar beneden te halen. Peter zaagt eerst nog wat bomen die we ontdoen van de zijtakken en dan brengt hij de eerste lading naar beneden terwijl Beer en ik toekijken.


Daarna probeer ik ook de motorzaag uit en zaag ik de wat langere stammen in hapbare stukken.



Daarna wachten we tot Peter weer terug naar boven komt met de tractor.

Bergje met takjes

Zie ik er niet mooi uit?


Als Peter voor de derde keer naar beneden gaat lopen Beer en ik ook mee en dan is helemaal goed te zien hoe vuil Beer is.


Beetje hout
 Daarna krijgen de varkens hun lunch en daar zijn ze zoals gewoonlijk erg blij mee.








Ze groeien goed.


Nadat we zelf gegeten hebben springen we onder de douche en daarna rijden we naar Tolga alwaar we tegen vieren aankomen. We hebben afgesproken bij Nico ( die vandaag 67 wordt)  en Ineke en van daaruit lopen we (Nico,Ineke,Tonny,Miranda,Maan,Ylva,Aleida,Yannick,Joel ,Peter en ik) gezamenlijk naar Atelier Hvitsommerfugl alwaar Daniëlle haar vijftigste verjaardag viert.


Het is al lekker druk als we aankomen, zowel Noorse als Nederlandse gasten, en ook Eli is er al.
We krijgen allemaal een glas met iets lekkers om te toasten en we zingen Daniëlle toe in twee talen. De Noorse gasten hebben nog een aantal leuke dingen in elkaar gezet waaronder het Nederlandse liedje: Hoedje van papier, wat we allemaal meezingen.

Ylva , Peter en Miranda

Daarna is het tijd voor het buffet en kunnen we kiezen uit een groot aantal gerechten.

Lekker opscheppen

Ylva en Peter
Na het eten is er natuurlijk koffie en taart en ook dat valt in goede smaak. Daarna nemen wij afscheid en wensen iedereen nog een hele fijne avond toe.



Zondag 24 september rijden Peter,Femke en ik wederom naar Tolga maar nu omdat we de verjaardag van Nico gaan vieren. Hij was gisteren jarig en viert het dus vandaag.


Linda en André  met Niels en Tygo , Tonny en Miranda met Maan en Ylva, Henk met Emiel , Eli, Peter,Femke en ik en natuurlijk de jarige job met Ineke zijn allemaal aanwezig en we worden weer goed verwend.Na de koffie en thee met taart en wat alcohol voor de liefhebbers gaan we over op de overheerlijke soep met stokbrood. Het was weer erg gezellig en we lachen wat af.

Daarna rijden we terug naar huis en kunnen we terugkijken op een heel gezellig weekeinde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten