donderdag 7 september 2017

Castratie Beer op 7 september

Donderdag 7 september ga ik met Beer naar de dierenarts in Drevsjø alwaar hij gecastreerd zal worden. De chemische castratie is goed aangeslagen en nu gaan we voor het  definitieve.
We moeten een anderhalf uur wachten en daarna kan ik met Beer naar binnen. Hij wordt gewogen en is nu 38 kilo. Hij gaat op de tafel en krijgt zijn narcose en wordt daarna klaargemaakt voor de operatie.


De operatie wordt uitgevoerd en ze knipt tevens zijn nagels, kijkt zijn tanden na en hij wordt goed geborsteld. Dit alles terwijl ik mag toekijken.

Daarna wordt hij langzaam wakker en krijgt een kap om en dan legt de dierenarts en haar assistente Beer achter in onze auto. Ik reken af en krijg te horen dat we de hechtingen er later zelf uit moeten halen. Tevens krijg ik zijn medicatie mee die hij een paar dagen lang moet hebben.


Even een kleine stop bij de bouwwinkel in Drevsjø om kippengaas te kopen en daarna naar huis toe.
Onderweg blijft Beer rustig slapen en als we thuis aankomen tillen Peter en ik hem voorzichtig uit de auto. Hij is erg zielig zo met zijn kap op en na enige overredingskracht krijgen we hem zo ver dat hij op zijn matje gaat liggen.



Bij het uitlaten doen we de kap af en natuurlijk als hij moet eten. De medicijnen stoppen we in stukjes worst en dat gaat er prima in. Hij is echter duidelijk zichzelf niet en dat duurt toch wel enige dagen. Hij zondert zich af en wil niet veel eten of drinken. Gelukkig duurt dit niet al te lang en als we maandag 18 september de hechtingen eruit willen halen is weer helemaal de oude. Femke en Peter houden hem goed vast en dan ik de vier hechtingen los knippen en eruit halen. De wond is heel mooi genezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten