vrijdag 20 november 2015

Week 47

In de nacht van maandag 16 november op dinsdag 17 november is de temperatuur gedaald tot min 12.2 graden. Als we 's-morgens naar buiten gaan is het -11.5, maar de zon komt er door en het wordt een stralende dag met sneeuw en zon.

Wolvarkentjes net wakker, en nog onder het stro


Gezamenlijk eten zoeken
De vogels eten ook mee



Beer ook lekker buiten


Tussen de middag lopen we lekker een eindje met Beer.




Later die middag trekt het dicht en komt er een heel klein beetje sneeuw bij.

Woensdag worden we wakker in een wolk maar dat trekt al snel op en dan piept de zon weer tevoorschijn.
Die middag rijdt ik naar Tolga om samen met drie andere dames in het zwembad wat oefeningen te doen, begeleid door Torild, de fysiotherapeute. Het water is bijna 30 graden en het is lekker om zo wat te bewegen. Later blijkt dat het toch iets te veel is geweest, want mijn knieen vinden het niet zo leuk later die middag en avond.


Op weg naar een mistig Tolga



Op de terugweg




Bijna thuis
Donderdag rijden we naar de Lysgrotten  in Alvdal om diverse spullen op te halen die ik zaterdag wil gaan verkopen op de Kerstmarkt in Kåsa. Daarna naar Nortura om varkensvlees op te halen, iets eten bij de Domus, nog wat boodschappen doen en dan weer op huis aan.
Die avond ontdekken we dat we 4 boxen te weinig hebben meegenomen bij Nortura. Dat betekent dat ik vrijdags nog een keer moet rijden.

Vrijdag ga ik al vroeg naar Tynset en dan sta ik voor een gesloten poort. Gelukkig krijg ik via via het telefoonnummer van de vareafdeling en dan komt er iemand om de poort te openen en mij te helpen met het inladen. Daarna naar Hein en Daniëlle om een bil weg te brengen, alwaar Hein er een hammetje van gaat maken. Dan naar de bank in Tolga om geld te wisselen voor de Kerstmarkt, bij de dokter langs om een afspraak maken en dan nog wat groenten halen voor de bami van die avond.

Op de terugweg komt de zon door en dan heb ik natuurlijk mijn zonnebril niet bij, stom, stom,stom.







Die middag is Peter een paar keer naar Fjelltun gereden om de kachels aan te doen. De eerste keer was het 2 graden, brrrrrr. Die avond zijn we met een aantal mensen om de boel klaar te zetten voor de Kerstmarkt van zaterdag. Het is dan al een stuk behagelijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten