zondag 21 juni 2015

Week 25

Maandag hebben Peter en ik de gehele dag gewerkt voor VGBE en 's-avonds in Vidarheim. Voor het muziekfestijn waren er 22 andere muziekkorpsen, dus in totaal zo'n 600 mensen in Tolga en Os geweest. We hebben de boel weer spic en span gemaakt voor de afsluiting van een gedeelte van de schoolleerlingen op dinsdag.

Dinsdag hadden Peter zowel als ik een afspraak bij de dokter en heb ik bij Vidarheim gelijk voor de was gezorgd.
Ook heb ik, na een telefoontje van Nienke, een reisje naar Nederland geboekt.






Nienke is 37 weken zwanger en het kindje groeit goed. Ze heeft echter veel last van haar heupen en andere kwaaltjes en de gynaecoloog vindt het beter , ook gezien haar eerste bevalling, om haar in te leiden. Dit zal dinsdag 23 juni gebeuren. Ze moet zich om 19,30 uur in het ziekenhuis melden en dan worden de eerste voorbereidselen getroffen. Hopelijk wordt dan snel hun tweede kindje geboren.

Die avond worden we getracteerd op een wondermooie hemel, die helaas niet helemaal tot zijn recht komt op de foto's.







Woensdag zet ik Femke af bij het sykehjem en ga ik zelf door naar Vidarheim. Daarna rijdt ik naar Tynset om een røntgenfoto van mijn knie te laten maken. Ik hoef gelukkig niet zo heel lang te wachten en de uitslag zal komen via de huisarts. Daarna naar het sykehjem in Tolga alwaar ik de auto achterlaat en met de taxi naar Kåsa ga. Ik hoef nl. niet naar Astrid aangezien haar zus op bezoek is daar.

Als ik bijna thuis ben kom ik Hein tegen die zijn drie wolvarkens heeft opgehaald. Blondie gaat naar Bjørg Lorentzen en de twee zwartjes naar Dølmotunet in Tolga.

Die avond is de afsluiting på lofte en omdat Peter en ik daar mee moeten helpen moeten we er om 17.00 al zijn. Stoelen en tafels moeten op zijn plek gezet worden , kaas en toastjes op schalen gelegd worden en er moet fruit en groente gesneden worden. Daarnaast moet er water worden gekookt en taart worden gesneden.


De door Leif bij Waagans gekochte taart, die heerlijk smaakte


Schalen met lekkernijen

Lina en ik

Lina en ik

ik,Lars Peder en zijn vader,Johan,Stein etc


Elin,Åse,Bjørg,Elna,Tordis,Ola,Jens,Leif en Ola


Anna Helen,Magne,Ola

Kjellrun,Elin,Åse,Bjørg,Tordis,Elna


Ola en Peter aan de wijn en de schrobbelaer
Donderdag en vrijdag werken we thuis en probeer ik zoveel mogelijk voor te werken.

Donderdag 18 juni komen Eli en Anne met de ouders van Anne bij ons op de koffie. Haar ouders zijn voor drie weken op vakantie in Vingelen en zo doende komen ze ook even bij ons langs. Voor ons een welkome onderbreking zo op het einde van de middag. Beer en Saar spelen weer lekker met elkaar en Saar leert Beer hoe je lekker in de sloot kunt spelen. Hierdoor wordt Saar van wit omgetoverd in zwart. Tegen de tijd dat ze weer naar huis gaan heeft het geregend en is ze weer mooi wit.

Zaterdag 20 juni is het prachtig weer en we beginnen dan ook met een vroeg rondje.







Mickey loopt ook lekker mee

Daar komt ze weer achter ons aan

Peter lokt de varkens mee naar buiten


Daarna weer aan het werk en lekker buiten eten en koffie drinken. 's-Middags gaan Peter en Femke gras maaien etc en dan ga ik naar Vidarheim om schoon te maken. Als ik thuiskom is de grill al aangestoken en kan ik lekker aanschuiven. De kriekjes smaken opperbest en het is heerlijk zo.





Wie is er aan het grillen?

Peter




Zalig zo,

Nu met de oogjes open

Ook de zondag begint met lekker weer en dus hup naar buiten.


Mickey in de boom

Mickey springt uit de boom en Sindre ligt erbij



Kom varkentjes

Krachtvoer

en nog wat groenvoer

Nieuwsgierige beestjes











Sindre




We gaan daarna weer aan het werk in ons kantoor en gaan tussendoor lekker even met Beer wandelen.
Zo is de zondag ook weer voorbij en komt de volgende week er weer aan.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten