zondag 14 juni 2015

9 tot en met 14 juni

Dinsdagavond  9 juni komt Sneppen zingen in Fjelltun en het was jammer dat er niet zo heel veel toeschouwers waren. Wij hebben in ieder geval genoten van de zangkunsten en de heerlijke taarten.


Woensdag breng ik , na eerst gewerkt te hebben op Vidarheim, de auto naar Tolga Bil voor een grote beurt. Steinar komt mij daar ophalen en samen gaan we terug naar Astrid. Astrid en ik nemen Rex mee voor een wandeling, het waait iets en af en toe voel we een druppel regen.

Schapen met hun lammetjes

Nog meer

De paarden bij Bjørg
Als we ongeveer op driekwart van de tocht zijn begint het harder te regenen, maar we zetten onze mutsen op en lopen verder. Even later komt Steinar ons achterop gereden en krijgen we een lift naar huis.

Lammetjes zonder mama bij Astrid en Steinar

Dan drinken we nog koffie samen en dan brengt Steinar me weer naar Tolga Bil. Er zijn gelukkig geen rare dingen geconstateerd, alleen steenschade op de voorruit. Ik krijg de rekening mee en ga weer op huis aan.

Die avond gaan we naar Øversjødalen, drinken koffie en ik neem wat nieuwe boeken mee.
Op de terugweg zien we een mama elg met twee kleintjes. Geen fototoestel bij en met de gsm lukte het niet.

Vrijdagmorgen ga ik naar Vidarheim en daar hebben ze al een extra scene opgezet voor het grote muziekfestijn van aankomend weekeinde.


Tegen tienen is ook Peter in Tolga en hebben we een afspraak bij Tolga Os Sparebank. Dit gesprek loopt heel fijn en dus heel anders dan bij Hedmark Sparebanken. We weten nu wat te kunnen gaan doen.

Tegen het eind van de middag rijden Peter en ik naar Tynset. We doen eerst boodschappen en daarna gaan we eten bij Milano. We kiezen beiden de kebabschotel, Peter met een munkholm en ik met een eplemost. Het smaakt heerlijk, maar het is voor ons beide veel te veel.
Daarna gaan we naar Linda en Andre alwaar ik help met het invullen van de belastingaangifte van Linda en beide aangiftes voor het wereldinkomen. Daarna genieten we van een lekker stuk taart en krijgen de rest mee naar huis.

Zaterdag maken we eerst schoon bij de varkens en dan mogen de kleintjes ook even naar buiten.



Nog eventjes wachten en dan mogen ze gewoon vrij binnen en buiten lopen.

Het ziet er niet uit

Sindre

Lekker iets drinken




We drinken lekker koffie buiten en dan ga ik binnen aan de slag. Femke heeft al een gedeelte gestofzuigd en k ga er verder mee.

Tegen enen komen Nico en Ineke aangereden en even later komen ook Rita en George Friebel. We blijven eerst buiten zitten maar als het te hard gaat waaien verhuizen we de boel naar binnen.
Rita zegt dat ze dacht dat zij rustig woonden, maar wij slaan alles. Ze vindt het uitzicht prachtig hier.
We kletsen lekker bij en het is erg gezellig.
Tegen vieren vertrekken Rita en haar man weer naar Zweden, na natuurlijk eerst de varkens te hebben bewonderd. Het is dan weer wat beter weer geworden en we besluiten om te gaan grillen.

De mannen bij de grill

Ineke en Femke genieten van het zonnetje

Is het al klaar heren?

We nemen de gehele grill maar mee.

Klaar met vlees grillen, nu warm stoken.
Na nog een kop koffie vertrekken ook Nico en Ineke naar huis. Het was een zalige zaterdag.

Zondag 14 juni ben ik om een uurtje of zes wakker en dan is het wit.


Lekker terug naar bed gegaan en toen is de sneeuw overgegaan in regen die bijna de gehele dag aanhield. Peter en ik hebben getekend en berekend en zo was de zondag ook weer voorbij.

In Nederland hadden ze beter weer en Yore vond het heerlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten