zondag 1 maart 2015

Flinke verkoudheid, pre operatieve dag en verjaardagen

Woensdag blijkt mijn verkoudheid zich ook ontwikkeld te hebben en is de welbekende koortslip op zijn hevigst. Ik besluit om Vidarheim te droppen vandaag en gewoon thuis aan het werk te gaan. Het is tevens mijn eerste dag van de Allevo en de Herbalife en dat tesamen met Hot Coldrex maakt dat een lekkere combinatie.






Die avond toch maar naar Øversjødalen omdat het jaarvergadering is van het samfunnshus. Tegen tienen weer thuis en dan naar bed. Doodmoe en beroerd.

Donderdag al heel vroeg eruit omdat de taxi mij om 03.45 uur komt ophalen om naar Røros te brengen alwaar de trein om 05.05 uur zal vertrekken naar Trondheim. Ik slaap bijna de gehele reis en ik stap een beetje stijf uit de trein. Eerst naar de afdeling om bloed te laten prikken en daarna naar de 4e etage in het gastrosenteret. Daar krijg ik te horen dat ik eerst naar Tove moet en dat doen we dan dus braaf. Daar zit al iemand te wachten, ook Ingrid genaamd en zij zal een gastric sleeve krijgen. Na het meten en wegen krijgen we nog een laatste briefing van Tove en krijgen we ook alvast een spuit mee die we de avond voor de operatie moeten zetten.
Zij gaat daarna met ons mee naar de pre operatieve polikliniek alwaar we verder kunnen wachten. Ik weet nu dat ik mezelf vrijdag 13 maart om 06.30 uur moet melden in het gastrosenteret op de 5e etage. De andere Ingrid moet iets later komen. Even later heb ik een gesprek met een dokter die me ook nog onderzoekt. Dan naar buiten om een frisse neus te halen, maar omdat het regent ben ik zo weer binnen. Om half een hebben we een ontmoeting met een fysiotherapeut en daarna hebben we individueel nog een gesprek met de anesthesist. Als alles is afgerond loop ik naar het patiëntenhotel om alvast een kamer te boeken voor donderdag 12 maart. Zo vroeg kan ik nl. nooit met het openbaar vervoer in Trondheim zijn. Na nog een maaltijd met Herbalife klaar gemaakt te hebben komt de bus weer voorrijden en om 15.00 uur rijden we weer naar het zuiden. Ik slaap bijna de gehele busreis en wordt pas wakker als we bijna in Røros zijn. Daar staat een taxibusje te wachten die me naar Tolga brengt en daar stap ik over in een taxi die me naar Kåsa brengt. De taxichauffeur is niet goed bekend met de weg en aangezien het stormt en sneeuwt is het niet prettig rijden voor hem. Ook het pad naar ons huis is  iets dicht gewaaid maar alles gaat gelukkig goed.

Vrijdag werken we eerst thuis en ondanks de verkoudheid gaat het wel. Daarna rijden we naar Tolga alwaar we eerst Vidarheim schoonmaken, eten halen bij het sykehjem en dan boodschappen gaan halen bij de Coop. Dan is het tijd om naar Tonny en Miranda te rijden om de verjaardag van Ylva te vieren.Zij is 11 jaar geworden en loopt nu met krukken omdat ze aan haar knie is geopereerd. De operatie is gelukkig goed gegaan en ze moet nu een aantal weken rustig aan doen.
Tegen zessen rijden we weer naar huis, ik ben doodmoe en de hoofdpijn is weer op komen zetten.

Zaterdag gaat het iets beter, het lijkt los te komen. Ik help mee in de stal en we lopen even met Beer. Verder hou ik me rustig en kijk naar het VM in Falun.

Zondag is ook Peter verkouden en beroerd en besluiten we om niet naar de verjaardagsviering van Matjo te gaan. Erg jammer, maar aangezien de operatiedatum steeds dichterbij komt, wil ik liever eerst mijn verkoudheid de baas worden. Volgende keer beter.
Dus vandaag tijd om wat mails te bekijken en mijn blog bij te werken.
Ook kijken we naar het VM in Falun waar Petter Northaug 1e wordt op de 50 km langrenn.

Dan krijgen we onverwachts bezoek van Dennis. Hij komt zijn hondenaanhanger leeghalen en tevens gezellig bij ons op de koffie, We praten weer bij en spreken af om over een paar weken bij hem op bezoek te gaan. Zijn moeder en Floor zijn dan ook bij hem en die hebben we al even niet meer gezien, dus een extra reden om te gaan.

Die avond hebben Peter en ik allebei enorme keelpijn, dus dat beloofd wat.
Buiten spookt het al een hele dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten