dinsdag 24 februari 2015

Paar daagjes Maastricht

Vrijdagmorgen is het dan zo ver. Peter brengt mij naar Røros alwaar ik om 06.15 uur het vliegtuig naar Gardermoen neem. Mijn bagage wordt doorgesluisd en ik heb mijn boardingkaart dus ik hoef niet langs de douane. Bij ark (boekhandel) meld ik mij aan en dus krijg ik voortaan, bij het doorgeven van mijn gsm-nummer, een krant gratis. Na even gewacht te hebben vertrekt het vliegtuig naar Schiphol en ook deze vlucht verloopt voorspoedig. Op Schiphol is het lang wachten op de bagage maar daarna heb ik om 12.15 uur de trein naar Maastricht, met een overstap in Sittard. Daarna de bus naar het Severenplein, waar Nienke, Jhon en Yore mij staan op te wachten. Hartstikke fijn om ze weer in mijn armen te kunnen sluiten.
Yore mag de meegebrachte cadeautjes aan papa en mama geven en de meeste mag hij ook openmaken. Voor Peter en mijzelf hebben Nienke en Jhon ook nog twee hele mooie Kerstballen.
Daarna genieten we van een heerlijke vismaaltijd met aardappelpuree en dan is het tijd om Yore naar bed te brengen. Hij is nog volop in de ban van carnaval want de woorden alaaf en polonaise vliegen je om de oren terwijl zijn hele lijfje beweegt. Na het bedritueel gaat hij lekker liggen met al zijn knuffels terwijl wij wat napraten en televisie kijken. Niet al te laat naar bed want het is een lange dag geweest voor mij. Ik kan op de bank slapen en dat gaat uitermate goed.

Zaterdag is het tegen de verwachting in gewoon droog. Het is niet zo heel warm , maar we kunnen lekker een eind gaan wandelen.

Yore met Nienke en Jhon
We gaan naar de dierenwinkel en daarna naar de Jumbo, waar ik mijn boodschappenlijstje afwerk met Yore in het winkelwagentje.


Daarna hangen we de tassen met boodschappen, niet alleen voor mij hoor, aan de rolstoel en lopen we weer op huis aan. Als Yore wat moe is kan hij op papa's schouders zitten of even met mama meerijden. Hij is erg verkouden dus we horen regelmatig: neusje en dan maken we de neus schoon.
Thuis gekomen gaat Yore even slapen en ruimen wij de boodschappen op. We ontdooien ook de diepvries en Nienke sorteert de laden. Die avond eten we lekker frietjes met wat snacks en dan hebben we een rustige avond.

Zondagmorgen gaan Jhon en Yore samen onder de douche en daarna verzorgt Nienke Yore verder.

Net uit de douche

Bijna klaar
 Na het ontbijt gaan we een eind lopen en lopen we langs het gebouw waar o.a. de peuterspeelzaal van Yore is gevestigd. Hij gaat hier twee ochtenden in de week naar toe en heeft het goed naar zijn zin. Binnenkort komt er een derde ochtend bij , in het zelfde gebouw maar een andere peuterspeelzaal. Dan lopen we verder en bezoeken we een B&B waar Peter en ik misschien in augustus gaan slapen. Yore gaat met mij mee naar binnen terwijl Nienke en Jhon buiten wachten. Eind mei moeten we beslissen wat we doen. Daarna gaan we weer naar huis en gaan we lunchen. Daarna gaat Yore slapen en ook de drie volwassenen doen een dutje. Als Yore wakker wordt ga ik hem uit bed halen, schone luier aan en aankleden. Alles gaat prima en hij kwebbelt aan een stuk door. Die avond maakt Nienke pannenkoeken en die smaken heerlijk. Na het avondritueel van Yore kijken we een film en dan is het weer tijd om naar bed te gaan.

Maandagmorgen iets vroeger eruit want er staat een echo gepland deze ochtend.
Nienke gaat onder de douche en ik help haar met haar voeten te wassen, terwijl Jhon voor Yore zorgt. Daarna helpt Yore om de voeten van zijn mama af te drogen, een lief gezicht. Als we gegeten hebben lopen we in de stromende regen richting station Maastricht Noord. Gelukkig wordt de regen iets minder naarmate we dichter bij het station komen. Jhon stapt stevig door dus ik moet af en toe een tandje bij doen. Met Veolia rijden we naar Maastricht Randwyck en dan is het nog maar een heel klein eindje naar het Academisch ziekenhuis Maastricht. We drinken eerst een kop koffie en Yore kan daar even spelen.



Dan is het tijd voor Nienke om zich te melden voor echo en na even gewacht te hebben worden we binnen geroepen. De baby ligt opgekruld en het is voor degene die de echoscopie doet een heel werk om alles te controleren. Er komt wat schudden met de buik aan te pas en dan is bijna alles gecontroleerd. Alles ziet er goed uit, het hartje klopt goed en we weten nu wat het is. Er wordt alleen een extra echo ingepland voor as woensdag omdat een niertje niet te zien is. Nu ik dit schrijf is de echo achter de rug en is het tweede niertje getraceerd.
Als we buiten komen is het helemaal droog en we besluiten om te voet naar huis te gaan. Als we bijna bij de AH zijn krijgt Nienke een aanval. Na de medicijnen gaat het weer en gaan we wat boodschappen doen en lopen we bij Miranda en Marc voorbij. Thuis gekomen eten we eerst en daarna gaat Yore weer naar bedje. Als hij weer wakker is gaan Nienke en ik samen met Yore nog even naar de Plus terwijl Jhon voor het eten zorgt. We eten lekkere aardappelkroketjes met een snack en dan is het nog even speeltijd.En natuurlijk moet oma ook nog wat foto's maken.




Die avond kijken we nog wat televisie en daarna pak ik mijn koffer weer in.

Dinsdagmorgen eten we en maken Nienke en Jhon nog wat foto's. Die hoop ik nog te krijgen en dan zal ik ze hier inzetten.
Dan gaan we naar de bushalte en na afscheid genomen te hebben neem ik om 11.03 uur de bus naar het Centraalstation. Daar staat al een trein klaar naar Sittard en daar stap ik weer over op de trein naar Schiphol. Alles gaat prima en zo ben ik weer mooi op tijd om mijn bagage af te geven en nog wat rond te lopen alvorens te boarden voor het vliegtuig naar Gardermoen. Deze keer moet ik mijn bagage wel ophalen en weer inleveren bij de balie van Wideroe en daarna weer door de douane.Na even gewacht te hebben en een karnt gelezen te hebben kunnen we aan boord van het vliegtuig naar Røros alwaar we om 08.40 uur aankomen. Peter staat mij al op te wachten, reisje Nederland zit er weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten