zondag 8 maart 2015

Week 10

Maandag 2 maart zijn we inderdaad nog steeds lekker beroerd, maar we slaan er ons doorheen.

Dinsdag rijden we tegen half vijf naar Hodalen, aangezien Annelie de dag ervoor 6 jaar is geworden.
We kunnen jammer genoeg niet al te lang blijven omdat we om 18.00 uur in Øversjødalen moeten zijn voor de vergadering van de Påskebasar.
We komen daar iets te laat aan maar dat geeft niet. Ze zijn al volop bezig om de verschillende prijzen in de boekjes te schrijven. We hebben twee boekjes waarvan de lootjes 10 kroner kosten en drie boekjes met 5 kroner. Tevens hebben we een jongensboekje en een meisjesboekje, ook voor 5 kroner.

Dan is het tijd voor Inger en mij voor de extra jaarvergadering van de bygdekvinne. Deze zal gevolgd worden door nog een extra jaarvergadering over minimaal 6 maanden. En dat allemaal omdat dat vereist wordt door de overkoepelende organisatie.
Alle 12 leden zijn aanwezig en we krijgen koffie en Inger heeft nog een lekkere taart van haar verjaardag over. Die laat ik dus voorbij gaan maar ik drink wel een lekkere kop koffie.
We nemen nog een aantal dingetjes door, waaronder het bezoek aan het sykehjem op zondag 8 maart en het paasontbijt op 4 april.
Peter, Jan, Sissel en Magnhild komen ook bij ons zitten en dan moet de taart opgemaakt worden volgens Inger. Tegen half tien zijn we weer thuis.

Woensdag ga ik eerst naar Vidarheim en daarna naar de maandelijkse bijeenkomst van de schoonmakers. Als die is afgelopen ga ik naar Astrid. Na een kop koffie gaan we lekker lopen. Het is nu boven nul, terwijl het vanochtend -10 was.

Rex loopt zoals altijd vooraan




Astrid met Rex
Als we terugkomen komt Steinar ook net thuis. We zetten koffie en Astrid maakt wat te eten klaar. Ze hebben medelijden met mij omdat ik niets mag hebben, en ondanks dat ik mijn vloeibare eten bij me heb en hun verzeker dat ik absoluut geen honger heb, vinden ze het erg voor mij.


Bijna weer thuis
Die avond gaan we weer naar Øversjødalen voor de wekelijkse sociale contacten en de koffie en kake.

Vrijdagmorgen gaan we met Beer naar de brug, het is nog steeds een ijsbaan, ondanks dat vannacht een cm of tien gesneeuwd heeft en niet altijd even makkelijk om te lopen. Toch belooft het een mooie dag te worden.








Tegen half twaalf rijden we naar Tolga, het is inmiddels een mooie zonnige dag geworden. Ik heb om 12.00 uur een afspraak bij de kapper en daarna rijden we naar Tynset om boodschappen te doen. We gaan ook bij de apotheek langs om hoestdrank voor Peter aangezien die maar niet van zijn hoest afkomt. Vooral 's-nachts speelt die geweldig op. Ook neem ik alvast de vitaminetabletten en traan mee die ik na de operatie moet gaan innemen. Anja ( Anja Schot waar Femke in 2010 gewerkt heeft) helpt ons en we praten even bij.  Daarna drinken we koffie bij de Domus met voor Peter een lekker broodje erbij en dan gaan we boodschappen doen bij de Coop. In de Domus zijn ze volop aan het verbouwen en de Coop Mega wordt een Coop Extra. Het cafe krijgt binnenkort ook een opknapbeurt dus we zijn benieuwd. We kopen een dab-radio bij de Expert aangezien we met onze gewone radio maar 1 zender kunnen ontvangen in de kelder. Toch wel fijn met wat meer muziek. We rijden daarna weer naar huis. Dan blijkt dat de dab-radio nergens in huis werkt. Niet in de kelder, maar ook niet in de kamer,de keuken etc. Dat is balen dus, zeker aangezien in 2016 alles alleen maar met dab is te ontvangen. Dat wordt dus melden bij de gemeente.

Zaterdag is de temperatuur een eind boven nul en de sneeuw begint te smelten. Peter heeft geen energie en ook ik loop met de laatste restjes van de verkoudheid. We besluiten om de stal de stal te laten en gewoon rustig aan te doen. In de middag halen we de post en genieten we van het zonnetje.

Het weggetje is op sommige plaatsen al sneeuw- en ijsvrij





Te laat baasje




Mijn oor wappert
Zondag gaan we naar de kerk en genieten we van de muzikale bijdrage van Jens, Johan en Stein. Daarna is het kirkekaffe met kake en geniet ik van een kop koffie en Peter van zijn koffie en kake. Daarna is het jaarvergadering en tegen enen zijn we weer klaar. Navraag bij Arnstein Solheim aangaande de dab-radio geeft aan dat ook zij geen ontvangst hebben.

Nieuw informatiebord bij de kerk, gemaakt door Jens Nygård
We rijden een stukje richting Somadalen en dan draaien we eer om en rijden naar huis. Dan is het tijd om lekker naar buiten te gaan met Beer.













Wachten tot we kunnen grillen


Grote vogel
We besluiten om de tuintafel uit de keuken te halen en daar een houten blad met ijzeren poten weg te zetten. Ook hebben we de kasten verzet. Ziet er weer anders uit nu.





We maken er daarna een lekkere rustige avond van en kijken naar : ''Boer zoekt vrouw''



Geen opmerkingen:

Een reactie posten