vrijdag 1 augustus 2014

Doktersbezoek, dierenartsbezoek en Olsok

Zondag 20 juli kwamen Colinda , Matjo , Tino en Loreena op bezoek. Peter had wafels gebakken en die hebben we buiten lekker opgepeuzeld. Het was heerlijk weer en alle beesten waren buiten.




Berner houding

Lekker knus bij elkaar
Lekker los in de tuin


Het was echt koud dat water in de Hola
Maandagmiddag ben ik met de taxi naar de dokter in Tolga gegaan. Het spreekuur liep nogal uit zodat ik meer dan een uur heb zitten wachten. Resultaat van mijn doktersbezoek is een week ziekmelding en de volgende ochtend terug komen voor bloed te laten prikken.
Dinsdag dus weer op een neer naar Tolga. De afspraak was om 08.30 uur maar ik was er eerder, er werd eerder bloed geprikt en dus stond ik om 08.30 weer buiten.
Het was erg lekker weer dus heb ik in het parkje een boek zitten lezen en om 09.30 uur weer met de taxi naar huis.

Zaterdag zijn Peter en ik naar Tolga gereden, tesamen met Beer. We hebben bij de werkplaats van Hein en Daniëllle buiten koffie gedronken en Beer heeft lekker onder tafel liggen slapen.

Hein achter de kraam met koffie en stroopwafels

De werkplaats met het nieuwe grind ervoor.
In de rij voor de pinautomaat

Mooi aangekleed en uitgestald

Versierde fiets en bomen



Daarna weer naar huis om lekker buiten te zitten en te eten..



Verzameld om de waterbak


Zondags lekker rustig aan gedaan.

Een pad onder de tafel. Na een badje met water wipte hij weer verder.


Maandagmiddag naar de dokter en daar kreeg ik te horen dat mijn waardes voor mijn schildklier te hoog waren. Verandering van de hoeveelheid medicijnen dus en hopelijk gaat het dan weer wat beter. In ieder geval nog een weekje ziektewet erbij. Mocht het na de vakantie nog niet over zijn dan moet ik gewoon weer terug komen.

Dinsdagmorgen zijn Femke en ik met Beer naar de dierenarts in Drevsjø gereden aangezien Beer diarree blijft houden. De dierenarts heeft hem nagekeken en heeft medicijnen mee gegeven voor zijn darmen. Het navelbreukje baarde hem totaal geen zorgen en dus is Beer verder gewoon gezond.

Tegen twaalven zijn Peter en ik, en Beer, naar de båthavn gereden alwaar een Olsokarrangement werd gehouden: notdraging. Er werd op een traditionele manier met een net gevist. Er was niet zo veel vis in het net maar wel een paar hele grote.







\











We hebben lekker vers( eerder die ochtend)  gevangen vis gegeten, gezeten in een zalig zonnetje.

's-Avonds zijn we naar Holøydalen kirke geweest alwaar we genoten hebben van mooie muziek , waarbij we ook diverse malen mee hebben kunnen zingen. De kerk zat helemaal vol en de vrijwillige bijdrage leverde een resultaat op van 8.000 kronen.




Woensdagavond kregen we bezoek van Tonny, Miranda, Maan en Ylva. Ze hadden een ontzettend mooie lichtpaarse hortensia bij, nog voor mijn verjaardag. Ik had muffins gebakken en Femke had er groene glazuur over gedaan. Beer werd geknuffeld en uitgelaten en Ylva heeft nog met de lego gespeeld. Aangezien de kippen zo goed leggen geven we wat eieren mee. Later horen we dat ze lekker smaken.

De mensen die zolang in het huis naast ons zitten zijn niet gewend aan een haan die vroeg in de morgen gaat kraaien. Ze vroegen of ze een dekzeil voor het hok mochten hangen zodat het donkerder is in het hok, in de hoop dat de haan iets later gaat kraaien. Ja ja wel de lusten van het platteland maar niet de lasten. Erg hoor.

Maar overdag lopen ze lekker buiten hoor.
Onze Beer groeit lekker

Beer en Sindre
Beer kijkt toe hoe Sindre en Micky aan het eten zijn.

Donderdag was het nogmaals tijd voor een aktiviteit in Øversjødalen samfunnshus en daar heb ik van 12.00 tot 17.00 geholpen in de keuken. Er waren iets meer dan 100 eters dus ik kon aan de bak voor de afwas. Ik kreeg hack, rømmegrøt en multebærekrem mee naar huis voor ons zelf en een emmer met gekookte aardappelen voor de varkens.
Hieronder een paar foto's die gemaakt zijn door Bjørn Olav van de keukenprinsessen en van de strikke utstilling.

Bjørg,Inger,Magnhild en Terje
Magnhild,Elna,Kari Grete en Inger























Thuis even gaan zitten en daarna met goede moed naar Fjelltun in Kåsa waar de kulturkveld gehouden werd. Hiervoor hadden we een chocoladecake en een gewone cake gemaakt en ook de andere van het komite hadden taarten etc bij zich.
Er waren 132 mensen die konden genieten van muziek , een verhaal met dia's en daarna zelf konden dansen.
Ik ben na de pauze weer naar huis gegaan, mijn dugnad voor deze Olsok zit er weer op.

Vrijdags rustig aan gedaan thuis, een aantal wassen gedraaid en opgehangen. Binnen deze keer aangezien we de laatste week telkens regen en onweer hebben in de namiddag.
Heidi kwam nog even langs om te internetten aangezien Eidsiva het niet doet. We hebben haar ook wat verse eieren meegegeven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten