donderdag 1 mei 2014

Hospitalisering in Tynset ziekenhuis en 1 mei.

Maandagmorgen ben ik om 06.00 uur naar Tynset gereden om daar mee te lopen met de renholdsoperatørene, oftewel de schoonmakers met een vakbrief. We waren met zijn drieën vanuit Tolga kommune en de laatsten die daar mee mochten/moesten lopen.
We begonnen met koffie en daarna ben ik meegegaan met Helena. Best leuk om te zien hoe het er daar aan toegaat en helemaal omdat we ook de afdeling moesten schoonmaken waar Peter heeft gelegen in oktober vorig jaar en ook toen hij zijn elektroschok kreeg. Ze werken net als wij met lijsten maar ze werken veel meer samen. Het is een rouleersysteem en ze werken twee maanden op dezelfde afdeling.
Naast het samen werken , hebben ze ook gezamenlijk koffiepauzes en ook de lunch wordt samen genuttigd. Om 14.00 uur mochten we naar huis en ben ik een nieuw ophanggeval gaan halen voor de wand van de douchecabine en daarna lekker naar huis. Hier nog gewerkt en toen was ik 's-avonds total loss.

Ook dinsdag weer naar Tynset maar omdat er heel weinig te doen was, bijna geen patiënten in het ziekenhuis, kregen we na het werken, een tour door het ziekenhuis. Leuk om dat eens van de andere kant te bekijken. Ook kennis gemaakt met Marian, de Nederlandse gyneacoloog. Om 12.00, na de lunchpauze, mochten we naar huis, een ervaring rijker.
Ik was 's-avonds gelukkig niet zo moe als de dag ervoor en viel dan ook niet al om 21.00 uur in slaap vpor de televisie.

Woensdag ben ik naar Vidarheim geweest, heb met Eli en May Irene Løseth gepraat en er komt een oplossing voor de problematiek. Wordt vervolgd.
Daarna naar Astrid Øien, die verrast was om mij te zien. Zij en haar man Steinar hadden het beide vergeten. De oven werd afgezet en ze is met mij gaan lopen. Deze keer minder lang dan vorige week, aangezien het een zeer koude wind was met wat hagel en sneeuw erbij. Dus lekker terug naar binnen voor een kop koffie en daarna hebben we met zijn drieën pizza gegeten. Over van alles en nog wat gepraat waarbij Astrid regelmatig zegt: : Jeg husker ikke, oftewel ik weet het niet meer. Op mijn vraag of ze me haar weefgetouw wil laten zien reageert ze eerst heel enthousiast en laat ze ook geweefde lopers etc. zien die ze gemaakt heeft. Daarna wordt ze ietwat angstig en wil ze niet meer. Misschien volgende week dus.
Om 17.00 uur rijdt ik weer naar huis en daarna rijden Peter en ik naar het samfunnshus. Het is niet erg druk maar wel gezellig. Nieuwe boeken gehaald bij de bieb en koffie gedronken en natuurlijk gesjoeld.

Donderdag is het 1 mei en dan is hier alles gesloten, heeft iedereen vrij en zijn er 1 mei toespraken etc.
Aangezien VGBE voor de Nederlandse markt werkt en ze daar op 1 mei gewoon werken, zijn wij ook lekker thuis aan de slag gegaan. Het is een koud windje buiten dus binnen lekker de kachel aan en tekenen.
Af en toe valt er wat sneeuw en dan schijnt de zon weer.

Rondom ons huis zien we veel vogels waaronder vipa, zie onderstaande foto.



Ook heb ik een tiur gezien , de keren dat ik al vroeg richting Tolga ging. Net voorbij Trangdalen heeft hij zijn territorium. Dinsdag heb ik met mijn mobiel een foto kunnen maken, niet erg duidelijk, maar er zijn er wel twee te zien.


Daarom nu een foto die ik van iemand geleend heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten