zaterdag 15 maart 2014

Maart roert zijn staart is zeer zeker aan de orde dit jaar. Er zijn periodes met temperaturen boven nul , rond het nulpunt en dan weer er onder. Sneeuw , grauwe dagen en veel zon wisselen elkaar ook af.

Zo hadden we op 8 maart een hele mooie dag en zijn Sindre en Mickey ook buiten geweest.









Op 10 maart moest ik naar Tolga waar ik ingewerkt zou worden door Wanida. Zij gaat de eerste drie weken van april op vakantie en ik ben haar vervangster. Bij de barnehage ben ik al geweest en nu was het dus tijd voor Vidarheim, het gemeenschapshuis in Tolga en Tolga school.
Om 10.00 uur was ik bij Vidarheim en zijn we aan het werk gegaan. Allerlei dingen uitgelegd gekregen en ook gehoord op welke dagen ik daar moet zijn en hoeveel ueren.
Om 12.00 naar Tolga school en daar hebben we gewerkt tot 15.00. Dit kan alleen op maandag zo vroeg, de andere vier dagen is het een uurtje of twee later.
Na een heleboel indrukken en afspraken ga ik naar de Coop waar ik even moet wachten tot de bus vanuit Tynset er is. Ik heb nl. medicijnen besteld voor mijzelf en flesjes nutridrink voor Peter en die worden bezorgd bij de Coop. Tegen half vier ben ik klaar en dan rijdt ik rustig terug naar Kåsa. De weg is grotendeels schoon, alleen op de bekende plekken o.a. Røsvika en Trangdalen zijn er nog ijzige weggedeeltes.

Woensdag 12 maart is het weer vier weken geleden dat ik de Isbilen had gemist, dus nu op tijd naar boven om hem aan te zien komen. Zodra ik hem zie ga ik naar buiten en zie en hoor ik hem richting het bruggetje rijden. Daarna duurt het en duurt het en dan blijkt dat hij niet naar boven is kunnen komen en terug gegleden is en nu vastzit. Hij is al aan het bellen naar Erik om hem los te komen trekken. Enfin ik heb mijn bestelling weer in huis en de chauffeur kon even later zijn weg ook weer vervolgen.


Zich goed vasthoudend vanwege de ijsvlakte

Erik trekt hem achteruit


Losmaken die hap

Vanwege de spinnende voorwielen toch maar vooruit getrokken

Ready to go
Die avond niet naar Øversjødalen gereden maar in plaats daarvan ga ik eerst , glibberend op sommige stukken  , de post halen en dan nog wat tekenen.








Hola weer open aan deze kant

Nog een dunne ijsschots

Vanaf de brug in het water: zoek het poppetje








ijs, ijs en nog eens ijs


Vrijdag tegen de avond begint het weer te sneeuwen en verdwijnt het grus en het ijs weer onder een laagje sneeuw.
Zaterdag moet er nog wat voorgewerkt worden aangezien Peter a.s. woensdag naar Hamar zal gaan om daar donderdag geopereerd te worden. Ook moet de was gedaan worden zodat hij in ieder geval genoeg schone kleding heeft. Ziekenhuizen zijn over het algemeen nogal warm dus een t-shirt met korte mouwen is een prima idee.
We rijden 's-ochtends eerst even naar Tolga om wat boodschappen te doen en zien dan de
Dennis komt nog langs met zijn trekker en heeft voor ons een lamp en een fotolijst bij die hij van de week bij Ikea in Trondheim gehaald heeft. We drinken gezellig koffie en dan is het weer bijna tijd voor een lekkere zaterdagavond.

Hier nog twee foto's van Sindre in een van zijn favoriete slaaphoudingen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten