maandag 10 april 2023

Paasweek

Maandag 3 april en Peter moet helpen bij Fjelltun voor Dalarennet. Er starten hier 143 mensen deze keer.

Mijn lego paashaas




Onze kippen leggen veel eieren en de grootte is erg verschillend.



Dinsdags rijden Femke en ik naar Tynset.

Woensdagmiddag 5 april naar Øversjødalen om te eten en lootjes te kopen. 



's-Avonds kijken we thuis naar de trekking, tenminste dat is het plan. De verbinding en het geluid is heel erg slecht dus sluiten we de boel maar af. Lina belt mij daarna op om te zeggen dat op 1 van de lootjes van de kleinkinderen een prijs is gevallen. Ze zal het a.s. zaterdag meenemen als we naar het ontbijt gaan.

Donderdag 6 april Witte Donderdag en ik help vandaag bij de skilek.


Gemaakt door Peter om op fb te zetten.

Ivan en Ann Helen zijn er al als Peter mij wegbrengt om 09.30 uur. Liv Monica komt ook en heeft een grote chocoladetaart bij. Daarna komt Monica ook en zo ook de dochter van Liv Monica samen met de vriendin van een van de zonen van Liv Monica.


Prijzen voor de loterij

Ivan zit bij de inschrijving.






Er gaan heel wat wafels over de balie als ook pølser , koffie en brus.

Peter en Femke komen ook kijken en Femke maakt heel wat foto's van de rumperalley.

Bij de loterij win ik een paar wanten en daarna gaat iedereen op huis aan. Wij ruimen op en Liv Monica brengt mij naar huis.

Die avond is het quiz en dans en is georganiseerd door Mats en Jeanette en Arnstein.


Peter is vergeten dat hij zou helpen en is dan ook thuis gebleven. Ze hebben hem niet gebeld want daar hadden ze geen tijd voor werd er naderhand gezegd. Ze hebben het erg druk gehad. Avond was een groot succes met 85 betalende en bijna alle drank etc was uitverkocht. Voor herhaling vatbaar dus.

Vrijdag 7 april

Vanuit keukenraam










Tegen 10.30 uur komt Ann Helen 5 bretts met eieren halen voor het Paasontbijt van morgen.


Jeanette komt ook nog langs om te vertellen over donderdagavond.

Zaterdag 8 april en Peter en ik gaan naar het Paasontbijt in Øversjødalen.


Peter samen met Elin en Sverre

Zoals altijd is het goed verzorgd en met een prijs van kr. 100 per persoon voor een volwassene is het ook echt niet duur. Helge en zijn vrouw en zoon zitten bij ons aan tafel en het is erg gezellig. We kopen lootjes voor de kakelotterie maar deze keer hebben we geen geluk.

Gewonnen bij de Påskebasar afgelopen woensdag

Daarna rijden Peter en ik naar Tynset alwaar we wat boodschappen doen en zakken ophalen.

Vandaag zien we ook dat Beer een bult heeft op zijn rechter achterpoot. Hij heeft de laatste dagen met potesokker gelopen om dat we dachten dat hij last had van zijn voetzooltjes.





Dus dinsdagmorgen gelijk om 08.30 uur naar de dierenarts bellen om te kijken of we z.s.m. kunnen komen.

Zondag 9 april en het is 1e Paasdag.




Zwanen in de Hola

Daarna brunch bij ons.


De rest van de Paasdagen brengen we rustig door. We laten Beer alleen nog maar aan de riem uit en met een potesokk over zijn rechter achterpoot. Maandag avond komt er meer bloed uit en pakken we zijn poot goed in zodat hij er niet aan kan zitten. Hij laat het rustig toe en komt er ook niet aan.
Ik slaap erg onrustig en ben ongerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten