zondag 21 juni 2026

Week 25. hechtingen eruit, sommeravslutning lofte, eten frivilligsentralen, røntgenfoto en bezoek orthopeet

 Maandag 15 juni en we zijn weer gewoon aan het werk.

Dinsdag 16 juni en Peter heeft om 13.00 uur een afspraak om zijn hechtingen te laten verwijderen. Die gaan er vlot uit en daarna gaan we op de koffie bij Nico en Ineke. Daar zien we Pascal ook nog. 

Woensdag 17 juni en Peter heeft om 12.40 uur een afspraak bij Asgeir. Ik maak dan de rest van het kippenhok leeg en daarna kan er schoon zaagsel in.

's-Avonds på lofte voor de sommeravslutning. 










Het is erg gezellig.

Donderdag 18 juni en om 12.00 uur is het eten in het samfunnshus van Øversjødalen




Gezellig en lekker. We zijn met 32 mensen van wie er een aantal uit Tolga kwamen.


Vrijdag 19 juni en Femke en ik rijden naar Tynset alwaar ze mij afzet bij het ziekenhuis. Ik moet røngenfoto's laten maken van mijn linkerheup. Daarna naar de orthopeet die aangeeft dat een operatie nodig is. Dan een ekg, bloedprikken, lis-arts en anesthesist. Al met al een hele tijd in het ziekenhuis. Femke is dan allang weer terug en heeft op mij gewacht. Daarna boodschappen doen en weer op huis aan.

Peter kon vandaag bijna niet uit bed en lopen was ook zeer pijnlijk. Het was zijn rechterbeen. Voor ik naar Tynset ging heb ik hem geholpen naar beneden te gaan en heb drinken etc bij hem gezet. Ook krukken en gelukkig ging het daarna wat beter.

Zaterdag 20 juni en we hebben eigenlijk de gehele dag voor VGBE gewerkt. 's-Avonds heeft Peter voetbal geken en ik heb gepuzzeld. Nederland heeft met 5-1 gewonnen.


Zondag 21 juni en ik had veel hoofdpijn. Heb 's-middags ook nog even op bed gelegen. 
Met Peter gaat het gelukkig weer wat beter alhoewel het 's-morgens erger is dan 's-avonds.

zondag 14 juni 2026

Week 24, 42 jaar getrouwd, twee dagen Lillehammer, fysio Peter en extra vergadering Fjelltun

 Maandag 8 juni en we zijn vandaag 42 jaar getrouwd.

Peter en ik vertrekken om kwart voor zes richting Lillehammer en we zijn mooi op tijd bij het ziekenhuis. Auto geparkeerd en naar de røntgenafdeling. We hoeven niet lang te wachten en dan wordt Peter al opgehaald. Na een kwartiertje is hij terug. Alles goed gegaan.

Naar de auto en naar het reumaziekenhuis gereden. Auto geparkeerd, naar binnen en dan krijgt Peter zijn eigen kamer weer 2.19 en ik krijg een kamer een verdieping hoger 3.04.



Dan wachten we op de kamer van Peter.

Naaldje van de contrasvloeistof zit er nog in.

Femke heeft ons gefeliciteerd terwijl we nderweg waren en Tante Bertha belt op om te feliciteren. Hartstikke lief.

Dan tijd om te gaan eten en dan weer wachten. Nu in de koffiekamer alwaar ik wat ga puzzelen.



Nog wat filmpjes kijken en wat soezen. Verder weinig gedaan.

Om 22.00 uur naar bed, ieder in zijn eigen kamer. Wel raar hoor.

Dinsdag 9 juni en ik zwaai Peter uit die met een taxi naar het ziekenhuis wordt gebraacht. Het is dan 06.45 uur. Dan ga ik nog even naar bed, dan douchen en ontbijten. Ik betaal voor de kamer en ga dan naar mijn kamer. Peter stuurt om 09.40 uur een berichtje dat hij op de taxi aan het wachten is en een klein half uurtje later is hij weer terug.

Dan weer wachten en als de verpleegster komt zegt ze dat de dokter hem later wil spreken. Dus wachten maar. Als ze weer komt blijkt de dokter pas om 15.00 uur tijd te hebben. En aangezien er nog geen uitslagen zijn willen we naar huis. Infuusnaaldje eruit, extra pleister op de plaats van de biopsie, briefje van de dokter mee en dan gaan we naar huis. Ik achter het stuur aangezien Peter niet mag rijden. Het is erg slecht weer, het giet. Alles gaat gelukkig goed en we rijden via Folldal naar Grimsbu waar we stoppen om te eten.



Daarna verder naar huis en daar worden we opgewacht door Femke en Talia. Fijn om weer thuis te zijn.

Behoorlijk groot

Peter heeft gelukkig niet veel pijn maar het voelt aan alsof er een flinke trap tegenaan is gegeven. 

Woensdag 10 juni en ik ga 's-avonds på lofte. Peter blijft lekker thuis.

Donderdag 11 juni en Femke en ik doen boodschappen.

Vrijdag 12 juni en Peter heeft om 12.00 uur een afspraak bij Asgeir en ik rij hem er naartoe. Daarna nog even naar de Coop en dan weer naar huis.

Puzzel af


Mist boven meertje en Hola


Zaterdag 13 juni en we halen de grote pleister eraf.


Zondag 14 juni en om 11.00 uur hebben we een ekstra ordinære årsmøte van Fjelltun. Het verbouwingsplan wordt besproken en goedgekeurd. SK bygg zal gaan verbouwen en aanbouwen en het budget is kr. 2.000.000.

's-Middags verder rustig aan gedaan.


zondag 7 juni 2026

Week 23 en Peter naar het reumaziekenhuis in Lillehammer voor een aantal dagen.

Maandag 1 juni en Peter vertrekt om 05.45 uur naar het reumaziekenhuis in Lillehammer. Hij zal daar twee tot vijf dagen verblijven. Hopelijk komen ze erachter wat hij nu precies heeft.

Tegen 10.00 uur is hij daar en heeft hij een kamer toegewezen gekregen. Nu wachten op verpleegkundige en dokter. Ook naar de fysio voor oefeningen om te kijken wat hij wel en niet kan.

Zelf ben ik aan het werk voor VGBE.

Dinsdag 2 juni en Nienke is jarig, 40 jaar alweer.

Bij Peter zijn er tien buisjes bloed afgenomen en verder moet hij weer afwachten.

Schuine veld wordt onderhanden genomen

Woensdag 3 juni en bij Peter wordt er wederom bloed afgenomen. Verder alleen maar afwachten. Hij krijgt in ieder geval 4 keer per dag goed te eten en de rust is ook welkom.

Weer gemaaid

Femke brengt mij 's-avonds på lofte en komt ook gezellig mee voor een uurtje.

Donderdag 4 juni en Peter krijgt een mri van zijn benen. Daarna weer wachten en dan mag hij tegen half vier naar huis. Ze willen hem liever houden , maar er is alleen een biopsie gepland op dinsdag 9 juni om 07.00 uur 's-morgens en dan is het wel erg lang om daat te blijven zonder iets te doen te hebben.

Dus is Peter tegen 19.30 uur weer thuis en is iedereen weer blij. Hij moet wel maandagmorgen 8 juni een scan laten maken van zijn bekken. Dus dat wordt toch weer vroeg weg.

De dokter belt om 18.15 uur nog op. Peter moet stoppen me de medicijnen voor de jicht. Hij krijgt andere voorgeschreven.

Vrijdag 5 juni en Femke en ik gaan boodschappen doen. Maar eerst naar de kapper in Tolga. We halen de nieuwe medicijnen van Peter ook op.

Zaterdag 6 juni en de tractor moet van stal. Het jachtteam wil zondagavond vergaderen in de slachtruimte nl.

Terug van tanken bij Erik

 


We laden de oude kachel van Femke op en ik moet hem vasthouden.



Het gaat goed en we zetten hem op de låve.

Daarna weer wat grasmaaien. Het groet zo hard.



Linda en Tygo komen langs om de frikandellen en de kroketten op te halen.

Zondag 7 juni en gewerkt voor VGBE omdat we morgen en dinsdag weer weg zijn.


zondag 31 mei 2026

Week 22

 Maandag 25 mei en het is 2e Pinksterdag

Puzzel weer klaar

Peter heeft zo'n beetje elke dag gewerkt in het weekeinde. Was vorige week een werk wat veel tijd gekost heeft en hij wil graag bij blijven met het werk.

Foto gemaakt om 22.00 uur

Foto gemaakt om 22.00 uur

Dinsdag 26 mei en Peter heeft zijn wekelijkse afspraak bij Asgeir.

Woensdag 27 mei en Femke heeft 's-middags een afspraak bij de neuroloog. Ze heeft woensdag 29 april een mri gehad van schouders en nek. Ze krijgt te horen dat er niets van bijzonders te zien is en dat ze over een jaar terug moet komen.

Wij gaan daarna boodschappen doen en scoren o.a. zeer goedkope cola zero en fanta. Net onder en boven de 10 kronen per fles. Actie bij de Coop Extra. 

's-Avonds på lofte waar Peter samen met Inger servering heeft. We hebben vandaag wat gekocht en dat nemen we we nu mee. Ook verkoop ik weer wat eieren.

Vandaag heeft Peter ook gehoord dat hij zich maandag 1 juni om 10.00 moet melden in het reumaziekenhuis in Lillehammer. Verblijf kan zijn twee tot vijf dagen. Afhankelijk van de onderzoeken die ze moeten gaan doen.

Donderdag 28 mei en gewerkt voor VGBE.

Vrijdag 29 mei en het is prachtig weer. Katten mogen buiten en we drinken buiten koffie.


Aan het einde van de middag maaien we weer een stuk.

Zaterdag 30 mei en Peter werkt voor VGBE terwijl ik boven aan het werk ben.

Zondag 31 mei en we beginnen met maaien. Het groeit zo hard nu dus we moeten het bijhouden.

Hare op bezoek

Mickey is weer buiten en komt met een muis binnen. Ze eet hem heerlijk op.



Aan het einde van de middag heeft Peter zijn werk voor VBGE af en pakt hij zijn koffertje voor de aankomende week. Morgenvroeg naar Lillehammer.


zondag 24 mei 2026

Week 21, Femke terug van vakantie en Pinksterweekeinde. Muggenjager aan en 1e keer gemaaid.

 Maandag 18 mei en Peter heeft een afspraak bij Asgeir.



Dinsdag 19 mei




Peter en ik rijden aan het einde van de middag naar Røros om Femke op te halen. Zij is vanochtend weer vertrokken uit IJsland. Het vliegtuig is mooi op tijd en daarna rijden we naar Os om bij Trollkroa te gaan eten. Het is niet druk en we gaan lekker in de serre zitten.


Kip voor Peter

Pizza voor Femke en mijzelf
Woensdag 20 mei





Peter en ik gaan niet på lofte maar ruimen het terras etc op. Alles gaat op de aanhangwagen zodat we die morgen leeg kunen maken bij de Fias in Tolga.


Donderdag 21 mei en we hebben een hare bij het huis.




Tegen het einde van de middag rijden we naar Tolga en laden we de aanhangwagen uit. Tegen een betaling van kr.66 zijn we het weer kwijt.

Vrijdag 21 mei en Femke en ik hebben een hele waslijst wat we moeten doen in Tynset.

Gastank omruilen.
Nieuwe extra batterij kopen voor grasmaaier.
Kippenvoer en zaagsel halen.
Dit alles bij de Felleskjøpet.

Bij de Europris wat dingetjes voor de badkamer.

Naar de Domus om bij de Power de bestelde opzetplaat voor de wasmachine op te halen. Apotheek moeten we ook zijn. Boodschappen bij de Coop Extra en bij de Kiwi en dan op huis aan.

De Hola stijgt langzaam en er zijn kajakkers te zien.




Hola stijgt.



De hare is er weer.



's-Avonds voor de 1e keer dit jaar gemaaid en Peter heeft de muggenjager aangesloten.

Zaterdag 23 mei






Zondag 24 mei en het is 1e Pinksterdag.





's-Avonds hebben we bezoek van een grevling oftewel een das.