zondag 5 maart 2023

Week 9, Bliksembezoek Nederland met 50-jarige bruiloft en daarna feest van Øversjødalen Samfunnshus

Maandag 27 februari brengt Femke ons naar Tolga alwaar we om iets over half negen de trein nemen naar Hamar. Na een paar keer te hebben stilgestaan komen we net op tijd in Hamar aan om de trein naar Gardermoen te nemen. Daar leveren we onze koffer af en gaan door de security. Dan eerst iets eten want we hebben genoeg tijd. Bij de gate is het nog niet zo druk en er is plaats genoeg om te zitten. Dan een gatewijziging en onderweg naar de nieuwe gate zien we dat onze vlucht gecanceld is. Dat is balen. SMS-je van SAS bevestigt de canceling en we lezen dat we op een andere vlucht worden geplaatst. We praten met onze lotgenoten en daarna horen we dat Peter en ik de volgende ochtend om 06.40 uur met Brussels Airlines naar Brussel zullen vliegen.  Sommigen krijgen dezelfde vlucht aangeboden en andere krijgen een andere vlucht. Met zijn allen naar de balie van SA waar we na een klein uurtje te horen krijgen dat we in Comfort hotel Runway zullen slapen. Dus hup naar buiten en de bus in. Bij de balie in het hotel zit een meisje wiens moeder uit Nederland komt en we horen dat we bij het Clarion hotel zullen eten. Dat is ongeveer 150 meter lopen dus geen probleem. Kamer is netjes en we krijgen een tandenborstel en een tubetje tandpasta aangezien we onze kamer niet terug hebben gekregen. Naar het Clarion hotel om te eten en het wordt steeds drukker met mensen die net als wij een briefje hebben om gratis te eten. Er zijn meerdere vluchten gecanceld en het is onduidelijk waarom. Maar we eten lekker en gaan daarna terug. Nog even wat lezen en dan slapen.

Dinsdag 28 februari en de wekker loopt om 03.30 uur af. Wassen en aankleden en dan ontbijten. Dat is wel in dit hotel en is ondanks het vroege uur heel erg uitgebreid. Daarna nemen we om 04.40 uur de bus naar Gardermoen alwaar we achteraan de rij aansluiten bij Brussels Airlines. Gaat echter toch wel vlot en dan naar de gate. Op tijd in het vliegtuig maar dan toch ruim een uur vertraging ondermeer doordat de vleugels van ijs moeten worden ontdaan. Uiteindelijk zijn we dan toch op Zaventhem en na een lange wachttijd hebben we dan ook onze bagage. We hebben nieuwe treintickets moeten kopen maar met de app ging dat ook erg vlot. Dan zijn we om 13.15 uur in Maastricht en gaan we naar ons hotel. Dat ligt tegenover het station dus dat is makkelijk. Ingeschreven en dan hebben we dezelfde kamer als met de communie van Yore., kamer 307. Daarna komen Nienke, Jhon en de kids naar ons toe en zoeken we een plekje aan de Maas. Terrasje in het zonnetje en met jas aan is het goed te doen. Iedereen blij om elkaar weer te zien. Jhon heeft daarna een vergadering en Nienke en Yore gaan dan samen op huis aan terwijl Peter en ik Carney en Macèal meenemen. We willen de bus nemen maar Arriva staakt en dus wordt het een taxi. We bestellen chinees en eten dat lekker op en praten weer bij. Dan taxi terug naar hotel en nog wat drinken daar. Dan naar bed.

Woensdag 1 maart hebben we eerst een ontbijt en dan nemen we om 09.01 uur de trein naar Weert. Dan moeten we met de snelbus naar Eindhoven en daar zouden we eigenlijk de trein naar Tilburg moeten hebben maar die gaat maar tot Boxtel. Dus dan de trein naar 's-Hertogenbosch en dan overstappen op trein naar Roosendaal. Daar haalt Bert ons op en rijden we naar Nispen alwaar Adrie al op ons wacht. We lunchen en kleden ons dan om. Nu gaan we nl. naar het feest van Hanneke en Ad Vos die vandaag 50 jaar zijn getrouwd.

Bert brengt ons naar Visdonk Lodge en daar zijn Hanneke en Ad erg blij dat we toch gekomen zijn. Onze verrassing is dus geslaagd.

Leo de Jager maakt foto's vandaag en we zitten samen met Wil, Piet, Gé, Jeanne, Lennie, Gerard, Ingrid en Jan aan tafel. De carnavalstafel zoals Wil het noemt. Louis komt iets later en komt ook bij ons zitten. Het is erg gezellig en we praten wat af. Gert-Jan en Annemieke hebben een toespraak en daar worden we nog in genoemd omdat we speciaal over zijn gekomen vanuit Noorwegen. Er worden liedjes gezongen en wij met de carnaval zingen ' Ons Stadje'  We krijgen van alles te eten en er is lekker ijs na. Tegen half negen komt Bert ons weer halen en nemen we afscheid van iedereen. In Nispen hebben we nog een rustige avond verder.

Donderdag 2 maart komen Marijke en Nino Vaudo op de koffie bij Bert en Adrie en dat is ook weer gezellig. Daarna eten we iets en gaan Peter en ik even naar de winkel om wat kaas te halen. Dan naar de Kalmthoutse Hei om een frisse neus te halen.

We lopen een rondje en daarna nemen we wat te drinken op het terras.

Die avond rijden we naar Roosendaal waar Astrid een tafel voor tien heeft besteld bij Gries restaurant Helios. Bert parkeert de auto in de parkeergarage van de Nieuwe Markt en dan lopen we naar het restaurant. Daar komen ook de andere aan en dat is voor sommige lang geleden dat we ze gezien hebben. We praten en lachen en het is erg gezellig. Het eten smaakt goed en is zeker voor herhaling vatbaar.

Daarna nemen we weer afscheid en gaan wij terug nar Nispen alwaar we nog een afzakkertje nemen.

Vrijdag 3 maart en we gaan vandaag weer op huis aan. Peter is zo ongelukkig om van de trap af te vallen. Hij heeft gelukkig niets gebroken maar wordt wel bont en blauw op linkerarm , zij en rug.  Na het ontbijt drinken we nog een kop koffie en dan nemen we afscheid van Adrie. Bert brengt ons naar het station van Essen alwaar onze trein al wacht. We stappen over in Mechelen en zijn dan mooi op tijd op Zaventhem. We leveren onze koffer in en nemen nog wat lekkers.

Dan naar de gate alwaar ons vliegtuig mooi op tijd vertrekt. Het is een bumpy ride maar alles gaat goed. Bagage gehaald en dan wat eten bij Peppe's pizza. Trein in naar Hamar en overstappen op de trein naar Tolga. We hadden van Femke al gehoord dat het erg slecht weer was en ze statt dan ook met de Isuzu op het station. Ik ga achterin en dan naar Kåsa. Blij dat we thuis zijn. Ook Beer en de katten zijn blij.

Zaterdag alles weer opgeruimd en zelf de kippen en varkens weer verzorgd. Dank je wel aan Femke die het de afgelopen dagen allemaal alleen heeft moeten doen. Ik ga 's-middags alvast wat mails weg werken.

Om 18.00 uur begint het feest van Øversjødalen Samfunnshus. Alweer 50 jaar.

Het is erg goed verzorg en gezellig. Eten en drinken is inclusief en we hebben muziek van Eau de Vill. We maken het niet zo laat en zijn om 22.00 uur weer thuis.

Zondag komen Nico en Ineke op de koffie en dan is het weekeinde al weer afgelopen.