zondag 12 februari 2023

Week 6

Maandag 6 februari heb ik om 09.45 uur een afspraak bij Østo in het ziekenhuis van Tynset. Ik moet schoenen passen en die worden daarna voorzien van een extra zooltje om mijn voeten in de goede stand te zetten. Erik Scholten helpt mij weer en hij is zo vriendelijk om mij vooraan in de wachtrij te zetten zodat ik mijn schoenen al heel snel kan hebben.

Daarna naar de Coop alwaar we aangesproken worden over een berichtje dat ik heb gestuurd aangaande cola lemon die over de datum is. We mogen ze tegen de helft van de prijs kopen. Dus 20 blikje voor kr.35. We nemen ieder 2 trays mee.

Woensdag 8 februari heeft Peter servering på lofte en we maken wafels. Aangekomen in Øversjødalen gaat Peter naar de bijeenkomst van Olsok en ik ga på lofte. Ons weggetje was al lekker vol met sneeuw en bij het naar huis rijden is het nog meer geworden. We komen er maar net doorheen maar alles gaat gelukkig goed.

Vandaag is men ook bezig geweest met het strakker trekker van de fiberkabel die erg laag hing.



Donderdag rijden Femke en ik gelijk naar Tynset als Erik de sneeuw net heeft geruimd. In Tynset gaan we naar de opening van de  Normal in de Alti.  Een soort Kruidvat met niet noorse prjzen. We krijgen een goodiebag en kopen ook een en ander. Als we terug thuis komen ligt het pad al weer ver vol maar ook nu gaat het goed.

Die avond is het jaarvergadering van Hola Bygdelag en ik ga er te voet naar toe. Erik wilde nog wel komen maar het gevaar dat het pad al weer dicht zou zitten als ik klaar was wilde ik niet nemen.



Ik trek mijn winteroveral aan en ga op pad. Het is erg slecht en je ziet het volgende sneeuwpaaltje gewoon niet. Een aantal keren ga ik van het pad af en moet ik weer terug zien te komen. Het is erg zwaar maar gelukkig gaat het op de weg weer wat beter. Al met al doe ik er drie kwartier over om bij Fjelltun te komen. Daar de vergadering bijgewoond en dan weer terug naar huis. Dit gaat een stuk beter omdat het bijna net meer sneeuwt en de wind is ook even gaan liggen. Als ik bij de hut ben komen Peter met Beer en Femke met Cissa ook net naar buiten. Na wat geblaf, want de honden zien mijn hoofdlampje, zijn we bij elkaar en lopen we gezamenlijk op huis aan. 




Peter zou eigenlijk naar de jaarsvergadering van de reumaverenigingg in Tynset gaan maar vanwege het weer is hij lekker thuisgebleven.

Vandaag zijn de mannen weer bezig om de fiberkabel strakker te trekken. Hopelijk nu alles in orde.





Vrijdagmiddag rijden Peter en Femke naar Tolga om wat pakjes op te halen. De bestelde koffie van kaffekapselen is er en ook mijn schoenen zijn al gearriveerd. Wat een service. Ze passen goed maar het lopen zal wel wennen zijn i.v.m. de verhoogde zooltjes die zijn ingebracht. 

Daarna gaat het weer sneeuwen en zijn we blij dat we niet meer weghoeven.

Zaterdag 11 februari



Later die dag even proberen om op de sneeuw te komen.





Gelukt

Zondag 12 februari eerst wat uitgeslapen en daarna alle beesten verzorgd. Koffie gedronken en daarna nog wat gewerkt.

Vandaag hebben we ook verschillende snacks en andere lekker dingen besteld bij Camping Jannesland in Zweden. Hopelijk komt dit zo half april richting Idre war we het dan kunnen gaan ophalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten