zondag 1 mei 2022

Week 17 en de varkens worden opgehaald

Maandag 25 april tegen zevenen komt Per Erik aangereden om de varkens op te halen. 


Hekken staan klaar en ze kunnen de vrachtwagen in.

De 1e durfal



De laatste twee willen niet echt


Na een kleine drie kwartier zijn ze in de vrachtwagen en gaan ze op weg naar de slacht.

Ik ga Beer uitlaten en daarna moet Peter naar de dokter in Tolga.

We skypen met Carney en Nienke en Macèal.

Vandaag rijden we ook al zo veel mogelijk het natte zaagvlies etc. eruit en daarna doen we elke dag een beetje verder opruimen.

Dinsdag 26 april laden we Beer en Cissa in de auto en rijden we nar de dierenarts in Tynset. Onderweg krijgen we bericht dat de dierenarts ziek is en moeten we een nieuwe afspraak maken. Cissa gaat nu dinsdag 3 mei en Beer donderdag 5 mei. We rijden door naar Tynset en halen dan in ieder geval de zakken op. Die zoek ik daarna uit en probeer zo veel mogelijk in de diepvries te krijgen voor de zomervarkens.


Woensdag 27 april en het is Koningsdag in Nederland.

De vlag hangt er weer.

Die avond rij ik het vuil naar Øversjødalen en daarna på lofte. Daar ruil ik mijn beurt van volgende week om met Kari Grete zodat ik nu woensdag 8 juni aan de beurt ben. Tevens verkoop ik weer wat eieren. Koffie en kake en een praatje en daarna weer naar huis.

Vrijdag 29 april


Naar Tynset om allereerst kippenvoer te halen aangezien dat bijna op is. Daarna naar de Alti alwaar we Loreena zien. Die vertelt dat ze binnenkort gaat verhuizen naar het einde van de straat waar Nico en Ineke wonen. We hebben haar succes gewenst.

Daarna naar de Domus war we Jildou tegen het lijf aanlopen. Ze ziet er goed uit en heeft een heel leuk nieuwtje. Aangezien ik niet weet wie er al van de op de hoogte is vertel ik het hier niet.

In de Domus komen we Nico en Ineke tegen.

Dan boodschappen doen en zakken halen en weer naar huis toe.

Na het eten werken voor VGBE en daarna alvast wat zakken uitzoeken.

Zaterdag 30 april Peter en Femke maken schoon in de stal terwijl ik de zakken verder uitzoek. Het zijn nu twee grote norturabakken vol die de diepvries ingaan. En dan heb ik nog heel veel druiven voor de kippen.

Nico komt langs om met Peter door te spreken wat er allemaal moet gebeuren bij ons in de komende tijd en daarna drinken we gezellig koffie.

's-Middags werkt Peter voor VGBE en maak ik de auto schoon.

Zondag 1 mei en het is de dag van de arbeid. Hier in Noorwegen wordt dat groots gevierd en aangezien Peter leider is van de AP in Tolga moet hij bij het ontbijt zijn in Malmplassen. Ik blijf thuis.




Het is lekker weer en Femke en ik drinken iets op het terras. Om half een komt Peter thuis. Dan is het tijd voor een kop lekkere koffie met een Belgische wafel met aardbeien en slagroom.

's-Middags werken voor VGBE en werk ik ook ons blog bij.

Nog 1 dagje te gaan en dan zijn we een anderhalve week vrij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten