dinsdag 5 april 2022

Cruise Oslo-Kiel

 Zondagmorgen om 05.00 uur loopt de wekker af. We hebben afgesproken dat we om 06.00 uur bij de brievenbus zullen staan en als we naar buiten gaan zien we daar al autolichten aankomen. Kari Grete heeft Bjørg en Jan en Inger in de auto en zo rijden we samen naar Alvdal. Daar eten we ons ontbijt en dan stappen we in 1 van de drie bussen van Brustad die ons naar Oslo zullen rijden.

Onderweg hebben we een stop bij Mycklegård en daarna verder naar Oslo. Hier krijgen we onze kaartjes voor de hut en Peter en ik zitten op het 10e dek. Dan naar de terminal alwaar we nog even moeten wachten alvorens we aan boord kunnen gaan. Het is niet zo druk als de afgelopen twee keren dat we met Brustad hier waren maar er is toch genoeg volk. We zetten onze bagage in de cabine en gaan dan naar het restaurant alwaar we samen met Bjørg en Kari Grete aan tafel zitten. Peter neemt wijn en ik een radler en dan kunnen we van alles en nog wat uitzoeken om te eten. We zitten op ons gemak en nemen er de tijd voor.

Daarna naar het café waar we dan ook Jan en Inger weer zien. Ook een vriendin van Inger met haar vriendinnen. Tussendoor even naar de hut en dan zijn we rond 20.30 uur in de pianobar. Hier is het lekker rustig. Niet al te laat naar bed. 

Maandagmorgen  nemen we een kop koffie met een broodje en ik wat yoghurt. Ik vraag bij de receptie om een verlengsnoer want ik heb mijn cpap niet kunnen gebruiken aangezien er geen stopcontact bij het bed was. Daardoor toch niet zo goed geslapen. Tegen een depositum van €20,00 krijg ik er eentje mee. 

Dan zijn we in Kiel en gaan we van boord. Het regent heel erg. We gaan met zijn zessen in een taxi waarbij Peter en ik opgekruld achterin zitten. Gelukkig is het niet zo ver naar Løwenbrau.


Jågermeister en bier



Strammer max voor Peter

Bratwurst voor mij

Ik wil graag teruglopen naar de boot en Peter gaat mee. Het regent nog wel maar niet zo erg als toen we Kiel inkwamen. Ik had in Tynset een legoset gezien van een ATV en ik wilde kijken of hij hier goedkoper was.


Dat was hij dus die hebben we gekocht. Nog wat Milka chocolade en twee rozijnenkoeken. Dan het laatste stukje naar de boot en toen goot en waaide het. In de terminal was het erg druk maar we konden doorlopen omdat we onze kaartjes hadden. In de hut hebben we ons omgekleed en wat gelezen en televisie gekeken.

Om 16.00 uur verzamelen we in de zaal op het 12e dek en krijgen we een en ander te horen over de verschillende reizen van dit jaar. Ook dat ze vluchtelingen hebben opgehaald uit de Oekraine. Daarna de loterij waarbij zowel Bjørg als Jan chocolade winnen.

Dan met zijn allen naar het a la carterestaurant waar we een tweegangen diner krijgen.



We varen dan ook onder de store beltbrug door die de eilanden Fyn en Sjælland met elkaar verbindt.





Vanuit de achterboeg.

Die avond gaan we naar het 15e dek alwaar ook levende muziek is. We zitten daar lekker tot ongeveer 22.30 uur. Daarna lekker naar de hut waar we nog wat lezen.

Dinsdag 5 april en we varen richting Oslo. We brengen het verlegsnoer terug en krijgen onze €20,00 ook weer terug. Ik heb in ieder geval veel beter geslapen nu ik de cpap weer op kon. Daarna lekker ontbijten in een heel erg druk restaurant. We vinden gelukkig een wat rustiger plekje en kunnen dus op ons gemak zitten. Daarna terug naar de hut om onze spullen te pakken en dan gaan we bij Inger enz. zitten die voor ons een plekje hebben vrijgehouden. 


Het wordt steeds drukker en het duurt dan ook even voor we de boot afkunnen. Tegen 10.30 uur kunnen we de terminal in en dan naar buiten.



Hier is het mooi weer en stappen de bus weer in na afscheid te hebben genomen van de passagiers van de andere twee bussen. Zij nemen een andere route dan ons namelijk.

Plasstop bij Mycklegård en dan verder naar Alvdal. Hoe verder we naar het noorden rijden hoe slechter het weer wordt. Veel wind en sneeuw. In Alvdal halen we onze spullen uit de bus en leggen ze in onze auto's. Fam. Mickelsen uit Os zat ook bij ons in de bus net als twee jaar geleden. We eten samen met de rest van de bus en daarna vertrekt die weer en gaan ook wij richting Tolga. Peter en ik gaan eerst nog wat boodschappen doen in Tynset en we halen dan meteen de zakken op. Dan door naar huis alwaar Femke alle beesten al heeft verzorgd en ook de stal is gedaan.

Die avond lekker televisie gekeken. Het zit er weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten