donderdag 23 juli 2015

Utstilling in het samfunnshus in Øversjødalen op donderdag 23 juli.

Op woensdag komt Ann Helen mij om 10,30 uur ophalen en rijden we naar Kjellrun om aldaar nog wat spullen op te halen voor onze tentoonstelling van de bygdekvinne. Het thema dit jaar is barneleker og barneting oftewel kinderspeelgoed en dingen van/voor kinderen.
Als we aankomen in het samfunnshus is men daar al bijna klaar met het eten voor te bereiden voor de dag erna. Ook staan er al dingen te wachten voor de tentoonstelling.
We zorgen ervoor dat er tafels klaar staan en beginnen dan met het uitleggen,opzetten en uitstellen.
Sommige dingen zijn al heel oud en sommige wat minder, maar het is leuk om te zien wat er bewaard is gebleven.

Gunnhild en An  Helen

Oude poppenwagen, gered van de vuilstort door Ann Helen

Diverse stoelen en sledes

Houten boot van Ola Nygaard

Oud servies en klein meubilair

Bijdrage van Kar Grete

Pop en wiegje uit 1914, van Tordis

Zelfgemaakt spel van Jens Nygaard

Diverse houten dingen, zelf gemaakt door Ola,Jens en Johan

Mijn oude pop in een oude loopstoel

Oud speelgoed
Ik had ook nog de siomontage meegenomen en ook de molen en het huisje dat Femke en ik in elkaar hadden gezet. Ook mijn oude bordje en bestek hadden een plekje op de tafel gevonden.Heb er jammer genoeg zelf geen foto's van gemaakt. Helemaal vergeten.

Donderdag zijn Peter en ik zelf naar de tentoonstelling gaan kijken en toen hebben we tevens genoten van het heerlijke eten dat ze weer klaar hadden gemaakt. Voor 200 kr per persoon kon je nemen wat je wilde van het buffet. Aangezien het erg slecht weer was waren er extra veel mensen gekomen en er was bijna geen plaats om te zitten. Men zat overal, in het restaurant, in de zaal, de gang, op de trap en zelfs boven. Wij hadden een plaatsje in het restaurant en zaten bij mensen uit Tufsingdal aan tafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten