zondag 12 juli 2015

Operatie hondenkennel

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om een hondenkennel te kopen in plaats van er eentje zelf te bouwen. We hebben bij verschillende bedrijven een offerte aangevraagd en Østcom uit Kongsvinger had de beste prijs inclusief vrachtkosten.
Na de bestelling te hebben geplaatst wordt het afwachten en uiteindelijk, na heen en weer gebeld te hebben, krijgen we een telefoontje met de mededeling dat hij diezelfde avond bezorgd zou worden.
En inderdaad donderdagavond 2 juli komt er een grote vrachtwagen aangereden met de elementen.





Jammer genoeg missen we 1 deurelement en ook de bouten en moeren zitten er niet bij.
Dus dat werd weer sms-en en een email sturen. Er wordt gelijk gereageerd met verontschuldigingen en de bouten en moeren zullen met de gewone post worden verstuurd en de deur met Bring.
Maandag 6 juli arriveren de bouten en de moeren en woensdagmiddag komt het deurelement. Die wordt gebracht door een hele vriendelijke man van Tynset varetaxi.

Vrijdagavond 10 juli beginnen we met het uitzetten , waarna we weer snel naar binnen gaan aangezien het zo guur en koud is.

Zaterdag 11 juli worden we wakker met prachtig weer en als ik schoon ga maken bij de varkens beginnen Femke en Peter met de hondenkennel. Dat gaat heel goed en al snel kunnen ze de eerste elementen wegzetten.


Nog een stuk hout op maat zagen
Ik ga ondertussen voorbij de hut zand halen en ontmoet eerst een aantal pinken.


Ze volgen me naar de plaats waar ik zand ga scheppen en ze zijn erg nieuwsgierig.


Met een volle kruiwagen ga ik weer naar beneden, niet erg goed voor mijn knie, maar iemand moet het halen. Met het zand vul ik de ruimte tussen het hout en de grond waardoor het een mooi geheel wordt.




Beer in de kennel



Op zondag spannen we nog een zeil en Peter maakt de laatste bouten vast.


Nu moeten we nog een hondenhok halen en ervoor zorgen dat we een waterbak hebben die we op kunnen hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten