zondag 23 juni 2024

Week 25 Reis geboekt naar Faroe eilanden, sommeravslutning, uitstapje husflidslaget, spekematfestival en St. Hansfeiring


Maandag 17 juni en de vergadering van Peter gaat niet door. In plaats daarvan gaat hij naar Alvdal om onze auto op te halen. Die is weer gerepareerd tegen een eigen bijdrage van kr. 4.000.

Vandaag hebben we ook onze vliegreis naar de Faroe eilanden geboekt. We vertrekken woensdag 21 mei en komen terug op zondag 1 juni 2025. We hebben er zin in.

Woensdag 19 juni

Verlaat cadeautje van Ola Nygård dat hij vanmiddag kwam brengen.



Woensdag 20 juni is het Sommeravslutning på lofte. Peter heeft eigenlijk samen met Inger de verantwoording maar er moet werk af dus ga ik Inger helpen. Elin is dan ook al bezig en Jan heeft boven alles al klaar gezet.

Elin en Kari Grete

Kan, Johan en Magne

Ola, Jan en Johan

Åse, Aina, ...en Bjørg

Aina, ..., Bjørg en Magnhild

Lars Peder, Lina, Ragnhild en Bjørg

Stein en Jens

Jens, Ola en Jon Ivar

Bij de loterij win ik een toilettas en een kaarsenhouder met kaars.

Na afloop ruimen we op en neem ik een aantal crackers en kaas mee. De door mij meegenomen witte wijn is gedeeltelijk op en ik geef de rest aan andere mee. Om kwart over negen ben ik weer thuis.

Vandaag lag ook het door mij bestelde boekje van de Faroe eilanden in de bus.





Donderdag 20 juni en we hebben het uitstapje van het husflidslaget. We gaan naar Selbu.

Om kwart over acht komt Bjørg mij ophalen en dan zitten zij, Åse en Elin al in de auto. Bij de brievenbus wachten we op de auto van Inger met daarin ook Magnhild, Kari Grete en Jens.

Koffiepauze onderweg met meegebrachte koffie en wat lekkers verzorgd door Inger.


Wat foto's van onderweg.




Iets na twaalven komen we aan bij het radiomuseum.












Wat een uitzicht






We beginnen met koffie en wafels.
Foto's Elin




Onze guide en eigenaar Steen








Foto's Ingrid

































Het was een hele interessante tour zo door het radio en televisie museum. Onze guide en eigenaar was erg enthousiast en de andere groep van acht personen droeg ook zijn steentje bij. 

Daarna rijden we terug naar het centrum van Selbu om naar de husflidsentral te gaan. 





Dit is gevestigd in het Bygdemuseum en we zijn eigenlijk veel te laat. We hebben een kwartiertje voor ze gaan sluiten. Hieronder een aantal foto's die ik gauw gemaakt heb.






















Op advies van iemand van de husflidsentral gaan we eten bij Bjørhov.








Het smaakt goed en we maken ons op voor de volgende etappe.

Op weg naar de ullspinneri in Tydalen.

 Foto's Elin






Foto's Ingrid







We krijgen goede uitleg en dan begrijp ik waarom deze wol zo duur is. Wat een lang en intens proces. Er wordt door een aantal iets gekocht en dan is het tijd voor de laatste etappe naar huis.

Na een stop bij de Coop Extra in Røros zetten we Åse thuis af en daarna wordt ik thuisgebracht. Dan is het over tienen 's-avonds.

Was een lange maar leerrijke en leuke dag. Husflidslaget stond voor alles kosten.

Vrijdag 21 juni en Femke gaat alleen boodschappen doen voor haarzelf. Ik heb het te druk met mails en werk.

Zaterdag 22 juni en Peter en ik gaan naar Tynset naar het spekematfestival en daarna doen we boodschappen.

Tegen half zes rijden we naar de boothaven om St. Hans te vieren. Dit zou eigenlijk zondag zijn maar doordat men morgen slecht weer verwacht vieren ze het vandaag.  In het begin waait het iets maar als die gaat liggen komen de muggen en de knotjes. 

















Als het te gek wordt gaan Peter en ik naar huis. Het is niet leuk meer als je constant gebeten wordt. Niets hielp.

Nadat wij weg waren hebben ze nog een bål gemaakt.





Zondag 23 juni en mijn puzzel is af.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten