donderdag 6 juni 2024

Week 23, waterbak en krachtvoer varkens klaar en de varkentjes zijn er

 Maandag 3 juni en we vullen alvast de 100 liter watertank want de varkentjes komen deze week.








Die avond naar Øversjødalen om diskgolf te spelen. Hartstikke geinig met veel klimwerk. Veel gelachen maar er waren ook superveel muggen.














Vandaag ook twee kaartjes ontvangen. Eentje van Ad en Hanneke en de andere van Helga en Clemens.




Dinsdag 4 juni en Femke en ik gaan 's-middags het  gras maaien. Ze houden morgen, woensdag 5 juni, erg slecht weer en het is erg nodig.


Vandaag ook goedkopere vliegtickets met DAT kunnen boeken. Nu kr. 499 om op 11 juli naar Gardermoen te vliegen om Yore op te halen. En voor 31 juli als ik Yore weggebracht heb. Scheelt me veel tijd en er was nu weinig verschil met de treintickets.

Woensdag 5 juni en het is erg slecht weer. Harde wind en heel veel regen. Femke en ik gaan naar Tynset en dan op de terugweg naar de kapper in Tolga. Wenche is er weer en kan mij knippen. 

's-Avonds på lofte alwaar Peter en Inger aan de beurt zijn. Taart en kaneelbollen uit de diepvries gehaald dus dat was makkelijk vandaag.

Donderdag 6 juni en mijn stress wordt steeds erger. Gelukkig gaat Peter met Femke de hekken klaar zetten voor vanavond als de varkens komen en Peter zet ok de pallet met de waterbakken vast. Klaar voor vanavond dus.

De kamers voor de gasten zijn klaar inclusief insectengordijn.

Om 20.25 is Torgrim er met de varkentjes. 









Gunn Hege helpt mee




Dan halen we twee varkens uit het veld en Gunn Hege tilt ze in haar auto. Gaat prima en thuis heeft ze hulp van man en broer.



Varkens in het veld en dan Talia uitlaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten