zondag 18 juni 2023

Week 24 en onverwacht nieuwe varkentjes

 Maandag 12 juni en ik heb 's-middags een afspraak bij Østo in het ziekenhuis in Tynset voor twee paar extra schoenen. Daarna verf halen naar de Europris. Dan krijgen we een telefoontje van Peter die te horen heeft gekregen dat de nieuwe varkentjes vandaag komen en wel om 17.00 uur. Stres en nog meer stres bij mij. We moeten nog boodschappen doen en Peter gaat alvast wat op zijn plek zetten. Als we tegen vieren thuiskomen heeft Peter de hokken en het voerhok al op zijn plaats staan en liggen de hekken klaar om op te zetten. Per Erik komt iets later dus we hebben wat meer tijd. Femke en ik beginnen met de hekken op zijn plaats te zetten en Peter komt ook helpen. Dan ga ik alvast krachtvoer rijden en net als we denken dat we het water nog kunnen doen komt Per Erik aangereden.

Beetje scheef

Ze staan binnen

Emmer met stukken meloen gegeven

Femke en ik slaan nog de paaltjes de grond in en Peter zet alles klaar voor het water.

Dan gaan Peter en ik de waterbak vullen en Femke helpt mee om op zijn plek te zetten.



Lekker water drinken

We hoorden van Per Erik dat de andere in de buurt de varkentjes hadden besteld voor week 23 terwijl wij ze voor wek 25 besteld hadden. Daar is het dus mis gegaan. Iedereen is gebeld dat ze een week later kwamen en wij dus ook. Voor ons hield het echter in dat ze een week vroeger kwamen in plaats van een week later. Gelukkig is alles goed gegaan en staat alles op zijn plaats.

Dinsdag 13 juni en na een goede nachtrust is het goed opstaan.



Woensdag 14 juni en ik ga met Femke mee naar Hamar. Ze heeft daar een afspraak in het ziekenhuis en ik ga gezellig mee. We rijden over Trysil en zijn mooi op tijd. Eerst bloedprikken en dat worden wel 7 buisjes. Daarna naar ander gebouw en wachten op de dokter. Gelukkig is alles goed en moet ze voor alle zekerheid nogmaals laten prikken. Weer 2 buisjes erbij.

Dan rijden we naar Ringsaker en gaan we eten bij de Ikea.

Lunchbordje
Dan lopen we rond en koop ik nieuw bestek en een lange schoenlepel. Femke koopt een aantal kastjes om aan de muur te hangen en dan rijden we via weg 3 weer terug naar huis. Even stoppen bij de grote elg waar het net even begint te regenen. Het is erg warm en drukkend voor de rest.

Manneke op de voorgrond 

In Tynset tanken we en halen we zakken op. Daarna naar Kåsa.

Peter had vandaag zijn 1e echte afspraak bij de fysio.

Peter is ondertussen på lemmen bij Kari Grete alwaar de zomerafsluiting van på lofte dit jaar is. Er wordt een stoofpot van elghart geserveerd en het is erg lekker zegt Peter.




Inger, Kari Grete, Åse en Bjørg







Die avond voorzien we de varkentjes nog van extra water en maken we een modderbadje.




Donderdag 15 juni en tijdens het watervullen maak ik een paar foto's.




16 juni is er een Styremøte in Fjelltun

Zaterdag 17 juni zijn we met zijn drieën naar Tynset geweest en hebben we bij Waagans koffie gedronken met iets lekkers. Daarna boodschappen gedaan en zakken meegenomen.

Zondag 18 juni ben ik gaan gras gaan maaien terwijl Peter met Jan en Bjørn Olav de spullen in orde maakte bij de boothaven.




Daarna nog lekker buiten gezeten op ons terras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten