maandag 19 juni 2017

cpap controle ,een cursus , beginnen met schilderen etc en varkensverblijf

Donderdag 15 juni moet ik al om 09.00 uur in het ziekenhuis van Tynset zijn voor controle van mijn cpap. Alles is goed en men kan zien dat ik minder ademstilstandheden heb gehad en dat ze ook korter duren. Ik krijg een nieuw masker mee en na afgesproken te hebben dat ik volgend jaar weer terug zal komen kunnen we weer weg.

We hebben afgesproken met Colinda bij Waagans. Colinda is even terug in Noorwegen want Loreena heeft gisterenavond haar diplomauitreiking gehad van de videregænde in Tynset en daar wilde Colinda natuurlijk bij zijn. Loreena heeft besloten om in Noorwegen te blijven en een jaar naar de Folkehogskole te gaan. Niet leuk voor Colinda maar natuurlijk wel voor Loreena die nu ook een Noorse vriend heeft.
Colinda arriveert even na ons bij Waagans en we praten even bij over wat er allemaal gebeurt in Nederland. Fijn om haar weer even te zien.
Na een klein uurtje gaan we weer verder en wensen Colinda een goede reis naar Nederland op vrijdag.
Femke en ik gaan naar de Coop om wat boodschappen te doen en om varkensvoer te halen. Daarna terug naar huis.

Vrijdag heb ik cursus in het maken van een sengeband, oftewel een koord waar je je mee omhoog kan trekken als je in bed ligt. Het is nog een heel gedoe maar best wel wel leuk.














De meeste van ons zijn nog lang niet klaar met het eerste gedeelte, het vlechten en er zal dus nog een vervolg moeten komen na de zomer. Ik weet niet of ik mijn vlecht dan al klaar heb.


Zaterdag beginnen Peter en Nico met schuren en daarna met verven. Het is echt hoog nodig en hier en daar moeten er ook wat planken vervangen worden.





Ook zondag is het mooi weer en Peter en ik besluiten om eerst gaten te gaan vullen in ons weggetje.












Eve poseren in de bak.
Daarna gaan we beginnen met het nieuwe varkensverblijf in orde te maken. Eerst brengen we alle benodigdheden naar het veld en daarna gaan we paaltjes in de grond slaan.














We eten en drinken wat en maken wat foto's van alle beesten.







Daarna gaan we weer verder en maken we een begin met bouwen van het varkenshok.





Femke bevestigd de draadhouders








Bijna klaar, er moet nog een zeil over gespannen worden

Laatste inspectie van de paaltjes
Op maandag 19 juni gaat Peter naar Tolga en komt hij met een hek en een poortje terug. Nu kunnen we weer verder. We spannen we de stroomdraden en brengen we ook nog band aan.



 Daarna is alles klaar om de nieuwe varkens te ontvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten