zondag 16 oktober 2016

Week 41, verjaardag Tygo

Maandag hebben we gewerkt en 's-avonds gehakt ingepakt en ingevroren.
We hebben ons eerste elggehakt van deze herfst weer gegeten en we hebben op het eerste gedeelte van ons weggetje sneeuwpaaltjes gezet.Met de rest moeten we even wachten want daar staan de schapen van Sverre en Elin nog.


Dinsdagmorgen komen we in de stal en dan zitter er vier kuikens op stok. Ze groeien als kool.
Nico komt bij Femke langs om een ander aan te sluiten en eet gezellig bij ons een boterham mee.

Colinda en Tino en Loreena zijn die middag op de terugweg van Zweden bij ons op de koffie geweest.

Woensdagmorgen is het - 10 en is alles wit van de vorst




Ze groeien als kool

Even later komt de zon en wordt het weer een heerlijke dag.

Femke en ik rijden om half twaalf naar Tynset alwaar ik een afspraak heb bij de orthopeed.Alles is goed en ik hoef niet meer terug te komen. Mocht ik weer pijn gaan krijgen kan ik een injectie krijgen bij de huisarts of ze verwijzen me weer door naar hem.


Peter en ik gaan aan het einde van de middag lekker met Beer wandelen.





Die avond gaan we på lofte en nodig ik nog wat mensen uit voor de Norwex demo van aanstaande dinsdagavond.

Donderdag is Nico er weer en maakt hij de hotelschakeling bij Femke.

Lekkere vorst en daarna heerlijk zonnetje

Mickey zit graag wat hoger.


In de late avond noorderlicht. Hierbij een foto gemaakt door Sverre Nygaard hier in Øversjødalen.


Zaterdagochtend  komt Erik hout brengen en wij maken de kippenkooi binnen en buiten wat verder winterklaar.
We leggen een rubbermat onder het zaagsel en ze krijgen halm. Aan de buitenzijde bevestigen we een soort plexiglas tegen de wind.


Zaterdagmorgen vroeg
Kippenkooi gedeeltelijk beschut voor de wind.

































Zaterdagmiddag rijden we met zijn drietjes naar Tynset.

Uitzicht bij onze brug
Bij de Felleskjøpet vinden we een ander warmhoudplaatje en een nieuwe  waterbak voor de kippen.
De oude kunnen we dan gebruiken bij de kuikentjes.

Bij de Coop laden we onze auto weer vol met allerlei lekkers voor de varkens en daarna kopen we nog wat spullen voor ons zelf en dan rijden we naar Fam. van Dijk waar we de verjaardag van Tygo gaan vieren. Hij wordt dinsdag aanstaande 8 jaar, een hele knul alweer.
We worden, zoals gewoonlijk bij onze banketbakker, verwend met heerlijke taarten.Voor we op huis aan gaan krijgen we lekkere soepen en brood. Hartstikke gezellige middag zo.


Zondag 16 oktober besluiten we om 1 pallet met hout leeg te halen en deze te stapelen. De andere 3 pallets zullen we op de låven rijden en dan kunnen we daar gewoon hout uithalen.
Daarna verzetten we een en ander in huis en kan Peter aan de slag om een en ander weer aan te sluiten en te verhangen. Ik hou me bezig met wat planten die nu eindelijk verpot gaan worden.

Zondagavond boek ik dan ook een reisje naar Nederland wat in maart 2017 plaats zal gaan vinden.
Vanuit Røros met Wideroe naar Gardermoen en dan met de KLM naar Schiphol. Daarna nog een treinreis, en daar moet ik nog even goedkope tickets voor scoren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten